Reklama

Robert Lewandowski: W głowie nie tylko złota piłka, ale liczne inwestycje

Robert Lewandowski, najlepiej zarabiający piłkarz Bayernu Monachium (według niemieckich mediów roczna gaża ponad 20 mln euro), dobrze radzi sobie nie tylko na boisku. Piłkarz jest udziałowcem wielu firm, inwestuje w start-upy, również w marketing, nowe media i nieruchomości. Od niedawna - także w gastronomię.

To ona jest ostatnią branżą, w którą biznesowo włączył się Robert Lewandowski. Po trzech latach przygotowań, w centrum Warszawy, w budynku XIX-wiecznej warzelni, została otwarta Nine’s Restaurant & Sport Bar, której piłkarz jest współwłaścicielem. Na czterech kondygnacjach i 1300 metrach kwadratowych lokal może pomieścić ponad stu klientów. Na najniższym poziomie mieści się Sports Bar z wielkimi telewizorami, które emitują mecze z udziałem Polaka. Surowe pomieszczenie dekorują gabloty z pamiątkami. Zawisła w nich na przykład koszulka Wojciecha Szczęsnego, buty i puchar Ireny Szewińskiej i wielkie zdjęcie Kazimierza Górskiego. W lokalu wydzielono też strefę kibica z ławeczkami jak na trybunach i stołem, za którym podczas spotkań zasiadać będzie gwiazda futbolu. 

Reklama

Nie tylko w nazwie restauracji króluje numer “9"- ten, z którym gra polski napastnik. Nad barem wiszą bawarskie precle w kształcie cyfry. Dziewiątki zawierają też wszystkie ceny potraw. Za krewetki tiger trzeba zapłacić 39,90 zł, a glazurowane żeberka wieprzowe kosztują 59,90 zł. Kawa podawana jest w filiżankach z symbolem RL9. 

Biznesy Roberta Lewandowskiego. RL9 Coffee w trzech smakach

Ten sam symbol zdobi autorską kawę piłkarza sprzedawaną od 2019 roku. RL9 Coffee dostępna jest w trzech smakach i opakowaniach. Jak dowiadujemy się z opisu jednej z nich, “stuprocentowa arabika składa się z ziaren pochodzących z Ameryki Południowej, Azji oraz Afryki. Posiada zrównoważony smak i kremową konsystencję". Kilogram kawy Lewandowskiego kosztuje około 60 złotych. Napastnik Bayernu Monachium zobowiązał się, że w czasie epidemii koronawirusa 10 proc. zysków ze sprzedaży kawy będzie przekazywanych do Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.

- Dzielę się z Tobą doświadczeniami, metodami i produktami, które dobrze znam i które stanowią ważne uzupełnienie w mojej codziennej pracy jako sportowca - zapewnia Robert Lewandowski na stronie internetowej RL9pro - firmowanych przez niego napojów izotonicznych. Piłkarz zapewnia, że wesprą one funkcjonowanie organizmu na wszystkich trzech etapach drogi do sukcesu: przed treningiem, w jego trakcie i podczas okresu regeneracji. - Prawdziwy sukces nie polega na tym, żeby wejść na sam szczyt. Prawdziwy sukces to umieć się na nim utrzymać - podkreśla na stronie RL9pro napastnik Bayernu Monachium. 

Zobacz także: Ferrari 488 Spider Roberta Lewandowskiego na sprzedaż. Ile trzeba zapłacić? 


Robert Lewandowski zainwestował w gry i Movie Games

Przed ponad rokiem Robert Lewandowski postanowił wypróbować sił w branży gier komputerowych i podpisał umowę z Movie Games S.A., polską spółką, która istnieje od 2016 roku i jest notowana na warszawskiej giełdzie. Być może piłkarza skusił sukces firmy, kiedy to gra Drug Dealer Simulator, która zadebiutowała na platformie Steam, zwróciła się jej wykonawcom w ciągu niespełna pół godziny. Robert Lewandowski stał się udziałowcem nowo powołanej spółki Movie Games, która specjalizuje się w grach o tematyce sportowej. Jak wtedy powiedział, od dawna obserwował rynek gier komputerowych i widzi w nim ogromny potencjał. - Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi - podkreślił polski napastnik, który w Movie Games zobowiązał się być nie tylko wsparciem inwestycyjnym ale też merytorycznym i wizerunkowym. 

Biznesy Roberta Lewandowskiego. Aplikacja Less i używana odzież

Inną inwestycją z gatunku IT Roberta Lewandowskiego jest udział w aplikacji LESS_ służącej do zakupu używanej odzieży. W ciągu pierwszych 10 miesięcy istnienia, aplikację zainstalowało prawie pół miliona osób. A w zeszłym roku zaliczono ją do 20 najlepszych startupów w Polsce. W wiosennej rundzie seed LESS_ zebrał 12 mln zł na rozwój technologiczny aplikacji i na budowę świadomości marki. - Chcą być marką globalną wpisującą się w trendy sharing economy. Podejmują wyzwanie bez kompleksów, bo są pewni swojego produktu - tak ocenił LESS_ PFR Ventures. Startup mocno akcentuje swój proekologiczny charakter. Podkreśla, że dzięki dawaniu ubraniom drugiego życia i wspieraniu gospodarki obiegu zamkniętego, chroni środowisko naturalne. 

RL9, Samurai Labs i sztuczna inteligencja

Robert Lewandowski został też współwłaścicielem innego startupu - firmy Samurai Labs, która za pomocą stworzonej przez siebie sztucznej inteligencji wykrywa i zapobiega przemocy w sieci. Jej laboratorium mieści się  w Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym w Gdyni, a główna siedziba - w Dolinie Krzemowej w USA. Technologia Samurai Labs może być wykorzystywana w serwisach randkowych, forach internetowych i w grach online - wszędzie tam, gdzie internauci są narażeni na wirtualną przemoc. Wykryte przez system szkodliwe treści są blokowane i raportowane do moderatora forum, który podejmie decyzję dotyczącą czasowego lub stałego zablokowania użytkownika. A w przypadku przestępstwa, administratorzy serwisu powiadamiają odpowiednie instytucje.

Lewandowski zainwestował też w sklep ze sprzętem piłkarskim

Kolejną inwestycją piłkarza jest sklep Zgoda FC - zajmujący się sprzedażą sprzętu piłkarskiego w Polsce, stacjonarnego i online. - Bardzo starannie dobieram swoich partnerów biznesowych. Zgoda FC to sprawdzony partner, który dynamicznie się rozwija. To największy sklep piłkarski w Polsce, regularnie wprowadzający liczne innowacje dla swoich klientów. Był to dla mnie naturalny kierunek inwestycyjny i oczywisty wybór - uzasadniał swoją decyzję na łamach portalu footroll.pl Robert Lewandowski. Wielkość udziałów piłkarza jest objęta tajemnicą handlową. Wiadomo, że sportowiec został ambasadorem marki Zgoda FC, a w sklepie można kupić limitowane serie asortymentu sportowego związanego z Robertem Lewandowskim. 

Kolejną branżą inwestycji Roberta Lewandowskiego są nieruchomości

 W grudniu  2016 roku zawodnik Bayernu Monachium został wspólnikiem spółki deweloperskiej LS Investments, która wybudowała Przy Parku - luksusowe osiedle na warszawskiej Ochocie. Trzy bloki klasy premium mieszczą 34 mieszkania o podwyższonym standardzie oraz trzy penthousy - luksusowe apartamenty usytuowane na ostatnich piętrach. Na dachu każdego z bloków zaaranżowano dostępny dla wszystkich mieszkańców taras z widokiem na Park Szczęśliwicki. Wielkość mieszkań waha się od 58 do aż 225 metrów kwadratowych. Cena sięga obecnie 20,5 tysiąca złotych za metr kwadratowy. 

W Warszawie piłkarz jest też właścicielem mieszkania w luksusowym apartamentowcu Złota 44 światowej sławy architekta Daniela Libeskinda. Zdjęcia wnętrz, które zostały zaprojektowane zgodnie z wymogami Polaka, publikował przed laty brytyjski The Sun. On też poinformował, że apartament miał kosztować około 7 milionów funtów. Jest w nim symulator gry w golfa, prywatne kino i zaledwie kilka minut windą do pełnowymiarowego basenu, siłowni i spa. Około 10 milionów euro kosztuje rezydencja piłkarza w Monachium, a 10 milionów złotych - posiadłość na Mazurach, nad jeziorem Jełmuń. 

Piłkarz Bayernu Monachium inwestuje też w media

Od czterech lat Robert Lewandowski jest współwłaścicielem RL Media, nowego domu mediowego Group One - niezależnej grupy komunikacyjnej. Do zadań RL Media należy przede wszystkim planowanie i zakup mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji Roberta Lewandowskiego i Anny Lewandowskiej. Docelowo firma ma koordynować również kampanie prowadzone na rzecz innych sportowców i celebrytów.  - Przy ogromnej skali komunikacji, w przypadku Roberta Lewandowskiego obejmującej często kilkanaście czy kilkadziesiąt rynków, kluczowe jest zachowanie spójności wizerunku. A jednocześnie zaplanowanie aktywności tak, by nie kanibalizowały się nawzajem (np. emisje w tym samym czasie, zbyt podobne formaty) i by partnerzy maksymalnie korzystali wizerunkowo na współpracy - dowiadujemy się ze strony internetowej firmy.

Niemal w tym samym czasie kapitan polskiej reprezentacji założył agencję marketingową Stor9, w której posiada 70-proc. udział. Powstała z jego inicjatywy firma odpowiada za strategię komunikacji piłkarza i jego żony. Zadaniem Stor9 jest przygotowywanie i realizacja spójnej strategii komunikacji, łączącej wszystkie obszary działalności państwa Lewandowskich - karierę sportową, działania biznesowe, w dziedzinie zdrowia, diety i aktywności fizycznej. Agencja  uczestniczyła w procesach tworzenia treści reklamowych z udziałem Lewandowskich dla wielu marek, m.in. Huawei, Gillette i Coca-Coli. Roczne dochody z reklam zawodnika oceniane są na 10 milionów euro. 

Tygodnik "Wprost" umieścił Lewandowskiego (wraz z żoną Anną) na liście stu najbogatszych osób w Polsce i oszacował ich majątek na ostatniej liście na 565 mln zł (92. miejsce). 

Ewa Wysocka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »