Rosyjska sieć hard dyskontów Mere otwiera kolejne sklepy w Polsce

Mere w najbliższym czasie otworzy co najmniej dwa sklepy w Polsce - napisały wiadomoscihandlowe.pl. Dzięki temu dyskonter wywodzący się z Rosji zwiększy swoją sieć placówek w naszym kraju z czterech do sześciu lokalizacji.

W tej chwili Mere zarządza sklepami w Częstochowie (debiut w Polsce latem 2020 r.), Ostrowcu Świętokrzyskim, Radomiu i Żyrardowie. W tej chwili przymierza się do uruchomienia drugiej placówki w Radomiu, co sugeruje, że pierwszy sklep działający w tym mieście się sprawdził i przyciąga wystarczająco dużo klientów.

Jednocześnie firma Torgservis, do której należy sieć Mere, rozpoczęła rekrutację kierownika sklepu w Zabrzu. Punkt w tym mieście będzie szóstą placówką handlową Mere w Polsce. Przypomnijmy, że firma już w 2018 roku zapowiadała, że ma w planach otwarcia 105 sklepów w naszym kraju. Do realizacji tego celu wciąż jest zatem bardzo daleko.

Reklama

Mere to jedna z nielicznych sieci spożywczych, które uruchamiają w Polsce hard dyskonty. W tym formacie konkuruje z polskim Vollmartem, obecnym na ten moment w Siedlcach i Bolesławicach k. Słupska. Niektórzy mianem hard dyskontu określają także sieć Supeco (ok. 10 sklepów) rozwijaną przez Carrefour Polska.

- Kierunek ewolucji dyskontów tworzy naturalne miejsce na powrót do hard-dyskontowych korzeni, z ograniczonym asortymentem, bez dużej liczby brandów, bez sekcji fresh / ultrafresh, z dużym asortymentem in-outowym, jednak liczba konsumentów, którzy byliby skłonni skorzystać z takiej alternatywy, nie wydaje się być bardzo duża - oceniał niedawno w komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Maciej Bazyl, wicedyrektor w dziale Retail & Consumer w PwC Polska.

Czytaj również:

Alicja Tchórz: Wina związku jest bezsprzeczna

Ekspert podkreślał, że obecnie nie widzi ogromnej przestrzeni dla dynamicznego rozwoju sieci hard dyskontowych w Polsce w wydaniu z lat 90. - Choć rzeczywiście istnieją grupy konsumentów najbardziej elastycznych cenowo, dla których większa odległość od miejsca dokonania zakupów, gorsze doświadczenie zakupowe czy niedostępność pewnych marek czy pozycji asortymentowych będą akceptowalne, jeżeli cena będzie odpowiednio niska. Dlatego może się zdarzyć, że jedna czy dwie sieci hard-dyskontowe zagoszczą na stałe w Polsce. Nie będzie to jednak istotne w skali kraju zjawisko - uważa Bazyl.

Torgservis, operator Mere, jest jedną z największych rosyjskich sieci sklepów dyskontowych. Na rodzimym rynku sieć rozwija się pod nazwą Svetofor, a w jej skład wchodzi ponad 2 tys. placówek, zwykle o powierzchni od 800 m kw. do 1,5 tys. mkw. Sieć rozpoczęła swoją działalność w 2009 r.

Hard dyskontowa sieć, oprócz Rosji i Polski, obecna jest także w Niemczech, Rumunii, Białorusi, Serbii, Kazachstanie, na Litwie i na Łotwie, a nawet... w Chinach. W planach na rok 2021 Svetofor (Mere) zapowiedziano debiuty w Wielkiej Brytanii, Bułgarii, Austrii, Hiszpanii, Włoszech i Azerbejdżanie.

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: handel | sklepy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »