Ruszają na podbój polskiego rynku

Portugalski właściciel sieci Biedronka planuje w najbliższych latach duże inwestycje w Polsce. Cel to wzmocnienie pozycji lidera na rynku. Właściciel spółki Jerónimo Martins Pedro Soares dos Santos poinformował, że jego firma w latach 2012-2014 zamierza zainwestować w rozwój 2,2 miliarda euro.

70 procent tej sumy jest przeznaczone na dalszy podbój polskiego rynku. Zaplanowano otwarcie kolejnych dyskontów sieci Biedronka. "Chcemy przyspieszyć nasz rozwój" - podkreśla Santos i zapowiada, że nowe sklepy będą powstawały teraz przede wszystkim w mniejszych miejscowościach.

Szef Jerónimo Martins zaznacza, że polski rynek to dla niego priorytet. W 2015 roku nad Wisłą ma być 3 tysiące sklepów jego sieci. Obecnie jest ich ponad 1,7 tys. W zeszłym roku obroty sieci wyniosły blisko 20 miliardów złotych. Portugalski gigant zamierza inwestować nie tylko w Polsce. Sieć chce także rozwijać się w Kolumbii.

Reklama

Na ten cel przewidziano 400 milionów euro. Na rozwój na rodzimym rynku Jeronimo Martins chce przeznaczyć w ciągu trzech lat 300 milionów euro.

Jeronimo Martins zakłada, że do końca 2014 roku otwartych zostanie co najmniej 850 nowych sklepów Biedronka. Plan na lata 2012-14 zakłada także otwarcie 7 nowych centrów dystrybucji w Polsce. Grupa podtrzymuje, że jej celem jest utrzymanie w tym okresie dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży like-for-like.

PAP/IAR
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | podbój | rynki | Jeronimo Martins | sieci | rynek | polski rynek | handel | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »