Rynek opalania dynamiczny

Rozwój rynku preparatów do opalania jest dynamiczny. Co roku w analogicznych okresach (maj-sierpień) notowane są kilkuprocentowe wzrosty wartości sprzedaży.

Rozwój rynku preparatów do opalania jest dynamiczny. Co roku w analogicznych okresach (maj-sierpień) notowane są kilkuprocentowe wzrosty wartości sprzedaży.

Obecnie na rynku pojawili się także nowi istotni gracze, którzy od początku ambitnie konkurują z czołówką firm o wieloletnim stażu na tym rynku.

Za jedną z przyczyn zwiększenia sprzedaży, należy uznać także innowacyjność i bardzo dobrą jakość produktów. Producenci prześcigają się w nowatorskich pomysłach na atrakcyjne, coraz lepiej pielęgnujące i ochraniające preparaty do opalania.

Coraz ważniejsze staje się też zapewnienie klientowi wartości dodanej, która podnosi atrakcyjność produktu. Przykładowo w ofercie pojawiają się produkty do opalania, które nie tylko chronią i pielęgnują, ale też wprowadzają element zabawy, np. kolorowy spray-mleczko dla dzieci. Proponuje się preparaty do opalania i po opalaniu ze złocistym pyłem, które oprócz właściwości pielęgnujących, dodają urody, w bardziej nowoczesnym i wygodnym w użyciu formułom, np. w sprayu.

Reklama

Coraz większą rolę odgrywają też preparaty po opalaniu. Analizując sprzedaż preparatów po opalaniu. Warto też zauważyć, że sprzedaż preparatów do opalania coraz bardziej wydłuża się poza sezon, czyli miesiące maj-sierpień. Przyczyną są coraz częstsze wyjazdy Polaków do cieplejszych krajów w okresie jesiennym.

W przypadku preparatów do opalania klienci przykładają wagę do marki, która jest gwarantem bezpieczeństwa i jakości, dlatego najchętniej zaopatrują się w preparaty, których marki są im znane.

Według badań - 43 procent Polaków jako najlepsze produkty do opalania wskazuje balsam, mleczko lub emulsję w tradycyjnych opakowaniach - tak wynika z badań TNS OBOP. Dużą popularnością cieszą się także kremy, natomiast rzadziej kupowane są olejki. Z punktu widzenia zastosowania kosmetyku, respondenci najczęściej wybierają te chroniące skórę przed poparzeniami słonecznymi - 24 procent. Porównywalna liczba konsumentów - 20 procent kupuje preparaty pielęgnujące skórę przed lub po opalaniu.

Badania potwierdzają tendencje panujące na rynku: kupowanie kosmetyków do opalania deklarują głównie osoby młode, wykształcone, w większości kobiety - 54 procent nabywców. Generalnie słońce i opalanie preferują ludzie młodzi - aż 76 procent lubiących się opalać to młodzież w wieku 15-19 lat.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: procent | preparaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »