"Rzeczpospolita": Chłodne lato pomaga wódce

W lipcu sprzedaż wódek w Polsce wzrosła o 7 proc. Spadła natomiast sprzedaż piwa - informuje "Rzeczpospolita".

W pierwszym miesiącu tegorocznych wakacji Polacy kupili 19, 4 mln litrów wódki, o prawie 1, 5 mln litrów więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie wydatki na ten alkohol wzrosły o 7 proc. do 810, 4 mln zł - wynika z badań firmy Nielsen, do których dotarła gazeta.

Rynkowi wódki w lipcu pomogła zła pogoda. Niskie temperatury sprzyjają zakupom mocnych alkoholi - uważa Grzegorz Chojnacki, prezes Nemiroff Polska.

Natomiast browary narzekają, że lipiec był dla nich nieudany. Jednak zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów w ciągu całego 2011 roku sprzedaż piwa może wzrosnąć o 1-2 proc. w porównaniu do 2010 roku. Natomiast producenci i dystrybutorzy wódki spodziewają się, że jej sprzedaż utrzyma się na poziomie o kilka procent niższym niż w ubiegłym roku.

Reklama

Więcej na temat sytuacji na polskim rynku wódki w sobotnio-niedzielnym wydaniu "Rzeczpospolitej".

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »