Reklama

"Rzeczpospolita": Kilka dni w kolejce, aby kupić prezent

Czarnym piątkiem zaczął się w USA sezon świątecznych zakupów. W Polsce jego start jest skromniejszy, ale wydamy więcej pieniędzy niż przed rokiem - informuje "Rzeczpospolita". Nie na prezenty.

147 mln klientów spodziewają się w sklepach amerykańscy handlowcy. W roku ubiegłym takie zakupy robiło 152 mln osób. Częste jest nawet wielodniowe oczekiwanie na zakupy. Amerykanie przewidują w tym roku przeznaczenie na wydatki świąteczne 586,1 mld dol., czyli 4,1 proc. więcej niż rok temu.

Reklama

Natomiast w Polsce podejście do zakupów świątecznych wygląda inaczej. Szybko rośnie jedynie grupa konsumentów, która planuje zakupy przez internet.

Firma Deloitte w corocznym badaniu zwyczajów świątecznych podaje, że w tym roku statystyczna polska rodzina chce wydać na ten cel ok. 1,3 tys. zł, niemal 12 proc. więcej niż rok temu. Po raz pierwszy od uruchomienia badań Polacy deklarują, że chcą wydać więcej na żywność niż na prezenty.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »