Reklama

Sieć ojca Rydzyka ma problem z operatorem

Zarząd Fundacji Lux Veritatis poinformował, że w środę podjął decyzję o wypowiedzeniu umowy o współpracy z firmą CenterNet S.A. w zakresie prowadzenia projektu telefonii komórkowej wRodzinie.

Jak czytamy w oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej Radia Maryja, taki ruch związany jest z "nie spełnieniem przez CenterNet warunków, do których firma ta zobowiązała się w umowie". Fundacja podkreśla, że "od wielu miesięcy" oczekiwała na uruchomienie usług, które powinien zapewnić CenterNet, m.in. dostępność do Internetu, roaming dla połączeń międzynarodowych, poczta głosowa, MMS, SMS Premium i innych.

Nie mogliśmy również uzyskać wiążącej daty wprowadzenia umów abonenckich, a CenterNet nie regulował swoich zobowiązań wynikających z umów podpisanych z podmiotami uczestniczącymi w tym projekcie - wytyka Lux Veritatis.

Reklama

Zapewniono, że mimo zakończenia współpracy, opłacone przez abonentów połączenia powinny być przez CenterNet zrealizowane, do czego zobowiązuje operatora prawo telekomunikacyjne.

Sieć wRodzinie rozpoczęła działalność w lipcu 2009 roku. Start projektu ogłosił na Jasnej Górze prezes Fundacji o. Tadeusz Rydzyk. Jak tłumaczył, dochód z nowego przedsięwzięcia Fundacja zamierza przeznaczyć na utrzymanie innych jej przedsięwzięć, m.in. uczelni w Toruniu, geotermii i telewizji "Trwam".

- - - - -

CenterNet: Fundacja Lux Veritatis nie wywiązała się z umowy

"Fundacja Lux Veritatis nie wywiązała się z umowy z CenterNetem i dlatego zdecydowaliśmy się na jej wypowiedzenie" - poinformował w przesłanym PAP oświadczeniu wiceprezes firmy Grzegorz Tomczyk.

CenterNet uważa, że oświadczenie Fundacji o zakończeniu współpracy jest niezgodne z prawdą i świadomie wprowadza opinię publiczną w błąd. Tomczyk zaznaczył, że komunikat Lux Veritatis nie zawiera informacji o jednoczesnym, dokonanym również w środę, wypowiedzeniu umowy przez CenterNet.

"Bezsprzecznie to Fundacja Lux Veritatis oraz podmioty przez Fundację wskazane są stroną, która nie wywiązała się z umowy, co zmusiło nas do zakończenia współpracy z Fundacją" - dodał.

Wyjaśnił, że CenterNet wielokrotnie zgłaszał Fundacji i spółkom zaangażowanym w przedsięwzięcie (Bonum, MCMG) niewywiązywanie się z zawartych umów. Jednocześnie - jak tłumaczył - CenterNet zapraszał do rozmów, w trosce o interes wszystkich użytkowników sieci "W Rodzinie" i powodzenie wspólnego przedsięwzięcia. "Nasze apele pozostawały bez odpowiedzi. 30 czerwca 2010 r. wręczyliśmy wypowiedzenia umów, na co niezrozumiałą reakcją było wydanie przez Fundację Lux Veritatis niezgodnego z prawdą oświadczenia. Wielokrotnie również zwracaliśmy uwagę na różnice w interpretacji zapisów w zawartych umowach. Niestety bezskutecznie" - napisał Tomczyk.

Zdaniem wiceprezesa CenterNet, w przypadku spółki Bonum z pierwotnie zakładanych 2 tys. punktów sprzedaży powstało niecałe 100. "Dla porównania w tym samym czasie staraniem CenterNet - nie odpowiadającego według umowy za taką działalność - doszło do utworzenia 6 tys. 150 punktów sprzedaży zlokalizowanych w sieci placówek pocztowych i organizacji handlowej «Żabka». Call center prowadzone przez MCMG, na które przekazaliśmy kwotę 5 mln zł, wykorzystuje swoje możliwości jedynie w znikomej części. Duże wątpliwości budzą też sposoby rozliczania funkcjonowania systemu, którego działanie w obecnej formie jest nieopłacalne oraz nierynkowe i naszym zdaniem niezgodne z zawartą umową" - podkreślił.

"W obliczu tych faktów zdecydowaliśmy o wypowiedzeniu umów z FLV, Bonum i MCMG z dniem 30 czerwca br." - dodał. Jednocześnie zapewnił, że klienci sieci "W Rodzinie" bez zakłóceń mogą wykonywać połączenia i doładowywać telefony.

Wiceprezes nie odniósł się do zarzutów Fundacji dotyczących m.in. dostępu do internetu, roamingu, poczty głosowej w ofercie sieci komórkowej "W Rodzinie".

W czerwcu 2009 r. CenterNet zawarł z Fundacją i spółkami Bonum oraz MCMG umowy dot. uruchomienia "W Rodzinie". Na ich mocy Lux Veritatis odpowiedzialny był za marketing, firma Bonum za budowę sieci dystrybucji, firma MCMG za budowę i utrzymanie call center. CenterNet był odpowiedzialny za finansowanie tych działań.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »