Sieci handlowe idą na wielką wojnę

W przyszłym roku powstanie kilka tysięcy nowych sklepów sieciowych, co ze względu na większą konkurencję oznacza duże obniżki cen i ostrą wojnę o rosnący rynek - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Ofensywę zapowiadają polskie sieci: Żabka, Abc! i Groszek. Dziesiątki nowych punktów handlowych będą też miały Chata Polska i Lewiatan. Jak ocenia gazeta, w sumie gracze ci zwiększą swoje posiadanie o 1,5 tys. sklepów, a drugie tyle dorzucą mniejsze sieci.

Oznacza to walkę nie tylko z drobnymi sklepami, ale i dużymi sieciami zagranicznymi takimi jak np. Tesco czy Carrefour. Ci najwięksi gracze rynkowi mają w planie w tym roku utworzenie kilkudziesięciu nowych marketów.

Hitem branży są stacje paliw, bo nie obejmują ich przepisy o zakazie sprzedaży w dni świąteczne. Np. sieć Intermarche otwiera na stacjach swoje minimarkety, a Carrefour ma trzy sklepy na stacjach BP.

W zeszłym roku rynek handlu w Polsce był wart 222,5 mld zł, a w tym o 1 mld zł więcej - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Czytaj także:

W grudniu ceny żywności wzrosną

Ostatnia szansa by tanio się najeść

Kolej na wojnę o pasażera

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »