Śladem za The Wall Street

Dzięki konkurencyjnym cenom i coraz większej liczbie fachowych informacji, internetowe wydanie "Gazety Prawnej", lider w tej konkurencji, chce wzmocnić swoją pozycję.

Dzięki konkurencyjnym cenom i coraz większej liczbie fachowych informacji, internetowe wydanie "Gazety Prawnej", lider w tej konkurencji, chce wzmocnić swoją pozycję.

Otwierasz rano pocztę internetową i po kilku kliknięciach myszki masz dostęp do najświeższych informacji prawno-gospodarczych "Gazety Prawnej". Z takiej metody korzysta już 3888 prenumeratorów "e-GP", czyli internetowego wydania "Gazety Prawnej". Pod tym względem "GP" jest liderem wśród dzienników, które również mają swoje internetowe wydania. Kolejną w rankingu - według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy - "Gazetę Giełdy Parkiet" prenumeruje 389 osób, a poznański "Głos Wielkopolski" - 16.

Liczba prenumeratorów przekłada się wyraźnie na przychody. W ubiegłym roku sprzedaż "eGP" przyniosła ponad 700 tys. zł. Po pierwszej połowie tego roku wpływy ze sprzedaży internetowej wersji przekroczyły już 600 tys. zł, a na koniec roku będą prawie dwa razy wyższe niż w roku 2004.

Reklama

Rozwój sprzedaży internetowych wydań gazet to kierunek, w jakim idą największe tytuły światowe. Poważny dziennik finansowy "The Wall Street Journal", który także sprzedaje swoje wydanie w e-formacie, ma już ponad 700 tys. abonentów sieciowych. W pierwszej połowie tego roku, jak ogłosił wydawca dziennika, zysk ze sprzedaży wersji internetowej przekroczył zysk ze sprzedaży wydań papierowych.

- Chcemy być jeszcze bardziej konkurencyjni i dlatego już pracujemy nad kolejnymi zmianami w e-wydaniu, które mają podnieść atrakcyjność dla czytelników, ale także dla reklamodawców - mówi Jerzy Szyfter, redaktor naczelny elektronicznego wydania "Gazety Prawnej".

Zmieni się więc m.in. layout, gazeta będzie aktualizowana w soboty i niedziele także o artykuły własne, a nie tylko doniesienia agencyjne, co zapewni dostęp do najświeższych informacji, będzie więcej serwisów opartych na materiałach przygotowanych przez dziennikarzy "GP". Do tego dochodzą także zupełne nowości: nowe usługi, jak narzędzia inwestora, dane historyczne i poradnikowe, rozbudowa serwisu Business English, a nawet - informacje life stylowe.

Zdaniem Michała Polańskiego, dyrektora mediów domu mediowego Zenithmedia, obecna forma "eGP", a także planowane zmiany, to bardzo dobry kierunek rozwoju.

- Wydanie internetowe "Gazety Prawnej" jest bardzo praktyczne dla czytelnika, który szuka specjalistycznych informacji z zakresu prawa, gospodarki, giełdy. Nie musi zbierać papierowych wersji dziennika, w każdej chwili ma dostęp do bieżących i archiwalnych wydań i artykułów - mówi Michał Polański.

To ważne - jak podkreśla Michał Polański - w kontekście rozwijającego się rynku reklamy internetowej. W ubiegłym roku jego realna wartość wyniosła 85 mln zł. Analitycy prognozują, że na koniec tego roku reklama w internecie wyniesie około 145 mln zł. Zmiany w "eGP" także mają przyciągnąć jeszcze większą liczby reklamodawców.

Michał Fura

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: gazety | Downing | Guardian | Rest | Silence | wall
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »