Słynna marka z PRL-u wraca na rynek. Sprzęty Unitra pojawią się w sklepach jesienią

Unitra to słynna polska marka sprzętu audio z czasów PRL. Jesienią sprzęty Unitry wrócą na rynek. Markę reaktywował Michał Kiciński, współzałożyciel CD Projektu.

Po dwóch latach pracy nad projektem na rynek powróci słynna marka z czasów PRL. Chodzi o polski sprzęt audio Unitra. Markę przywraca do życia Michał Kiciński. To jeden ze współzałożycieli firmy CD Projekt, czyli studia gier stojącego za "Wiedźminem" i "Cyberpunkiem 2077".

Jak podaje "Rzeczpospolita", będzie to już drugie podeście do reaktywacji polskiej marki. "Poprzednia reaktywacja Unitry nastąpiła w 2014 roku - 25 lat od jej zniknięcia z rynku. Przedsięwzięcie nie okazało się jednak sukcesem. Po czasie potencjał w marce dostrzegł Michał Kiciński" - wskazuje dziennik. 

Reklama

Unitra wraca na rynek

Inicjatorami obecnego projektu oraz szefami firmy będą Daniel Kostrzewa oraz Adrian Krupowicz. Kiciński jest inwestorem strategicznym. 

Nowy sprzęt audio z logiem Unitry ma powstawać w Polsce. Zakład produkcyjny ma mieścić się w Warszawie, w dzielnicy Ursus. Produkty reaktywowanej marki zostaną zaprezentowane w czerwcu, a do sklepów trafią w październiku 2023 roku. Jak podaje "Rzeczpospolita", oferta początkowo będzie się składać z dziewięciu urządzeń w pięciu liniach produktowych.  

Prototyp wieży audio Unitra ZM1006 został zaprezentowany już na ubiegłorocznych jesiennych targach Audio Video Show w Warszawie.

Unitra - kultowa marka z PRL

Unitra, czyli Zjednoczenie Przemysłu Elektronicznego i Teletechnicznego, powstała w 1961 roku. W swoim najlepszym okresie, w 1985 roku, marka zrzeszała aż 28 przedsiębiorstw produkcyjnych.  

"To kultowa marka, która jest symbolem 30 lat produkcji urządzeń audio-wideo w Polsce. Chyba w każdym polskim domu było urządzenie z logo tej marki. Jako osoba z antykomunistycznej rodziny i jako przedsiębiorca, nie mam specjalnie sentymentu do czasów PRL, ale wspominam, że radio Unitra Radmor 5102, gdy pojawiło się u nas w mieszkaniu, było prawdziwym powiewem nowoczesności" - mówi w rozmowie z dziennikiem Kiciński o powodach, dla których zaangażował się w reaktywację Unitry. 

W 1989 roku w wyniku przemian ustrojowych w Polsce wszystkie zjednoczenia i zrzeszenia uległy likwidacji. Niektóre zakłady zrzeszone do tej pory jako Unitra kontynuowały swoją działalność. Sama marka nie przetrwała jednak konkurencji z zachodnimi i azjatyckimi firmami, które zaczęły się pojawiać w Polsce na rynku audio.   

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »