Słynna niemiecka sieć otworzyła pierwszy lokal w Polsce. Klienci mają przyjść z dwóch powodów
L'Osteria, niemiecka sieć restauracji serwująca włoską kuchnię, jest już po otwarciu swojego pierwszego lokalu w Polsce. Restauracja nie zaczęła jeszcze okrzepnąć po rozpoczęciu działalności, a już wiadomo, że sieciówka zamierza zainwestować w ekspansję na polskim rynku. Pierwszy lokal założono w Norymberdze w Niemczech, obecnie poza krajem naszych zachodnich sąsiadów L'Osteria obecna jest również w Austrii, Szwajcarii, Anglii, Czechach, Holandii, Francji i Luksemburgu.
- L'Osteria to nowa w Polsc sieć restauracji, która właśnie otworzyła nad Wisłą pierwszy lokal.
- W perspektywie najbliższych lat w Polsce ma stanąć 10 lokali niemieckiej sieci serwującej włoską kuchnię.
- Jak deklarują władze, L'Osteria w swojej kuchni wykorzystuje żywność, z której przynajmniej 1/3 pochodzi z Włoch.
Pierwsza L'Osteria jest już nad Wisłą i funkcjonuje pełną parą. Powstała w 1999 roku sieciówka dołączyła tym samym Polskę do grona już 8 krajów Europy, gdzie jest obecna. Sieć obecnie posiada około 160 lokali w wymienionych krajach, a do obsługi restauracji zatrudnia 6,5 tys. osób. W ubiegłym roku L'Osteria osiągnęła przychód prawie 321 mln euro.
L'Osteria otworzyła pierwszą restaurację w Polsce w Centrum Praskim Koneser. Lokal otwarty jest każdego dnia w tygodniu, w zależności od daty otwarcie warszawskiej L'Osterii miejsce ma o 10:00 lub 11:00, a zamknięcie o 21:00, 23:00, lub o północy. Na karcie lokalu w Google Maps miejsce już dorobiło się 18 recenzji, z których średnia daje 4,6 gwiazdki na 5 możliwych.
Lokal mierzy blisko 500 metrów kwadratowych, jak podaje portal Wiadomości Handlowe. Naprzeciwko wejścia znajduje się bar przyozdobiony bukietem lilii, które pojawiają się w każdej restauracji sieci jako stały wystrój, zaś w samym lokalu pomieścić się może 180 osób. Sezonowy ogródek daje miejsce dla kolejnych 120 miejsc.
L'Osteria uruchomiona w Centrum Praskim Koneser nie powinna długo być jedynym lokalem niemieckiej sieciówki w Polsce. Już w perspektywie 5 następnych lat w Polsce ma być 10 restauracji. Za wdrażanie w Polsce marki restauracji serwującej włoską kuchnię odpowiada Adam Mularuk, który już w przeszłości dla firmy AmRest wprowadzał do Polski tak znane marki jak KFC, Burger King, Starbucks czy Pizza Hut.
- Lokalizacja pierwszego w Polsce lokalu nie została wybrana przypadkowo. Historia danego miejsca jest dla nas bardzo ważna (...). Centrum Praskie Koneser spełnia nasze oczekiwania zarówno pod względem estetycznym jak i funkcjonalnym. Prace nad dostosowaniem przestrzeni pod restaurację trwały pięć miesięcy - mówił o pierwszym lokalu L'Osteria cytowany przez Wiadomości Handlowe Adam Mularuk.
L'Osteria serwując dania kuchni włoskiej skupia się między innymi na przygotowywaniu pizzy, którą dostać można w lokalu w rozlicznych konfiguracjach składników. Podobnie jest zresztą z innym specjałem kojarzącym się z kuchnią włoską - makaronami. L'Osteria sama pali rozlewaną przez siebie kawę, produkuje mąkę na pizze czy oliwę, a 1/3 produktów, jak deklarują władze sieci, ma pochodzić z Włoch.
Zainteresowanie kuchnią włoską wśród Polaków ma przynieść marce z Norymbergi sukces. Odpowiedzialny za sieć L'Osteria w Polsce Adam Mularuk przekonuje, że ta idealnie wstrzeliła się w sytuację, gdy rośnie zainteresowanie Polaków tym, by stołować się w restauracjach i zarazem wśród młodych popularne jest podróżowanie i próbowanie nowych smaków.
- W kwestii zwyczaju regularnego bywania w restauracjach w naszym kraju nadal nie jest to codzienne rozwiązanie. Ostatnie lata pokazały jednak, że korzystamy z tej opcji coraz częściej, m.in. z powodu wzrostu cen żywności czy braku czasu. Znaczenie ma także zmiana pokoleniowa - młodzi ludzie więcej podróżują, dzięki czemu poznają nowe smaki i pragną zabrać je ze sobą do Polski, a także bardziej cenią wygodę i spędzanie czasu poza domem. L’Osteria od lat łączy w sobie wysoką jakość i swobodny charakter, dzięki czemu w pełni odpowiada na rosnące potrzeby Polaków - podsumował Adam Mularuk.
Przemysław Terlecki