Small wyjedzie z Polski?

Włoski rząd może naciskać na zarząd Fiata, aby przeniósł produkcję samochodu miejskiego o nazwie Small z fabryki w Polsce na Sycylię. Turyńska spółka definitywnie zaprzecza. Informacji na ten temat nie posiada nasz resort gospodarki i biuro prasowe polskiej części firmy.

Włoski rząd może naciskać na zarząd Fiata, aby przeniósł produkcję samochodu miejskiego o nazwie Small z fabryki w Polsce na Sycylię. Turyńska spółka definitywnie zaprzecza. Informacji na ten temat nie posiada nasz resort gospodarki i biuro prasowe polskiej części firmy.

W związku z dużymi kłopotami finansowymi Fiata oraz planowanymi redukcjami załogi doszło ostatnio we Włoszech do strajków paraliżujących fabryki w całym kraju. Związki zawodowe, wywierające dużą presję na rząd, nie pozwalają Fiatowi na restrukturyzację i zwolnienie ponad 8 tys. pracowników. Domagają się natomiast zmniejszenia skali zwolnień, a dla tych, którzy jednak stracą pracę - zapewnienia zasiłków.

Sprawa stała się obiektem spekulacji wielu polityków. Jak podaje "Corriere della Sera", możliwe jest, że Fiat, pod presją rządu i związków zawodowych, przeniesie produkcję samochodu o nazwie Small z Polski do nierentownej fabryki na Sycylii. - Ta informacja to tylko plotki. Nie zamierzamy wprowadzać żadnych zmian na terenie Polski - powiedział PARKIETOWI Rafaello Porro z biura spraw zagranicznych Fiata.

Reklama

Komentarza na ten temat nie udziela natomiast polskie Ministerstwo Gospodarki. - Nie mamy na ten temat żadnych informacji - dowiedzieliśmy się w biurze prasowym resortu.

- Mam nadzieję, że postulaty przeniesienia produkcji nowego samochodu nie zostaną wprowadzone w życie. Rozpoczęcie produkcji nowego modelu w Polsce jest bardzo istotne. Prawdopodobnie w przyszłości zastąpiłby on seicento, który na razie dobrze się sprzedaje. Nowe auto byłoby też dobrym produktem eksportowym. To ważne dla zakładów Fiata w Polsce, ponieważ dzięki temu mogą się one w części uniezależnić od koniunktury na rynku wewnętrznym - powiedział Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar, firmy monitorującej polski rynek samochodowy.

Kondycja polskich fabryk koncernu z Turynu nie jest dobra. W ostatnich latach negatywnie odbija się na niej spadek sprzedaży samochodów na naszym rynku. To sprawia, że Fiat z roku na rok produkuje i sprzedaje coraz mniej samochodów. W ciągu trzech kwartałów br. fabryki Fiata sprzedały w Polsce 30 tys. samochodów osobowych wyprodukowanych w naszym kraju, co oznacza spadek o 40% w porównaniu z tym samym okresem ub.r. Fiat Auto Poland jest największym w Polsce producentem samochodów. Firma zatrudnia 3 tys. osób. W zeszłym roku zanotowała stratę przekraczającą 289 mln zł.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Fiat | resort gospodarki | na Sycylii | fabryka | biuro prasowe | Polskie | Fiata | firmy | rząd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »