Spółka z grupy PKP za wolno remontuje
PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za utrzymanie i modernizację infrastruktury kolejowej, ma do 2015 roku zrealizować projekty współfinansowane ze środków unijnych za ok. 30 mld zł.
Ambitny plan nie ma szans na realizację, bo spółka ma problemy z wydawaniem pieniędzy. W tym roku z rekordowego budżetu sięgającego ponad 3,6 mld zł PKP PLK wykorzystała dopiero połowę środków. Jednak zarząd spółki przekonuje do bardziej optymistycznego scenariusza.
- Wydatki na inwestycje w 2009 r. przekroczą 3 mld zł - zapewnia Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.
Statystykę uda się podreperować największym w tym roku kontraktem na modernizację torów. Chodzi o wymianę niemal 30 km linii kolejowej z Warszawy do Gdańska w okolicach Ciechanowa. Wczoraj PKP PLK podpisała umowę z konsorcjum, na czele którego stoi firma Tchas.
W tym roku kolejarze nie mają już szans na realizację dwóch innych ważnych inwestycji. W przypadku drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Warszawa-Łódź uda się zaledwie rozpisać przetarg, ale na jego rozstrzygnięcie nie ma żadnych szans, mimo że wykonawca miał być znany już na początku 2009 r.
Maciej Szczepaniuk - Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 17.09.2009 (182) - str. C2