Spółka z grupy PKP za wolno remontuje

PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za utrzymanie i modernizację infrastruktury kolejowej, ma do 2015 roku zrealizować projekty współfinansowane ze środków unijnych za ok. 30 mld zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za utrzymanie i modernizację infrastruktury kolejowej, ma do 2015 roku zrealizować projekty współfinansowane ze środków unijnych za ok. 30 mld zł.

Ambitny plan nie ma szans na realizację, bo spółka ma problemy z wydawaniem pieniędzy. W tym roku z rekordowego budżetu sięgającego ponad 3,6 mld zł PKP PLK wykorzystała dopiero połowę środków. Jednak zarząd spółki przekonuje do bardziej optymistycznego scenariusza.

- Wydatki na inwestycje w 2009 r. przekroczą 3 mld zł - zapewnia Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK.

Statystykę uda się podreperować największym w tym roku kontraktem na modernizację torów. Chodzi o wymianę niemal 30 km linii kolejowej z Warszawy do Gdańska w okolicach Ciechanowa. Wczoraj PKP PLK podpisała umowę z konsorcjum, na czele którego stoi firma Tchas.

Reklama

W tym roku kolejarze nie mają już szans na realizację dwóch innych ważnych inwestycji. W przypadku drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Warszawa-Łódź uda się zaledwie rozpisać przetarg, ale na jego rozstrzygnięcie nie ma żadnych szans, mimo że wykonawca miał być znany już na początku 2009 r.

Maciej Szczepaniuk - Więcej: Dziennik Gazeta Prawna 17.09.2009 (182) - str. C2

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: PKP | Tauron Basket Liga | PKP PLK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »