Sprzedaż komputerów spadła o 18 proc.

W III kw. 2009 sprzedano w Polsce ponad 803 tys. szt. komputerów, co oznacza spadek o 18 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 roku. Sprzedaż notebooków spadła o 13 proc., a desktopów o 26 proc. w stosunku do III kw. 2008 r. - podała firma analityczna IDC Polska.

W III kw. 2009 sprzedano w Polsce ponad 803 tys. szt. komputerów, co oznacza spadek o 18 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 roku. Sprzedaż notebooków spadła o 13 proc., a desktopów o 26 proc. w stosunku do III kw. 2008 r. - podała firma analityczna IDC Polska.

Pozytywny wpływ na sprzedaż miało umocnienie się złotego w stosunku do dolara, dzięki czemu średnie ceny sprzętu spadły o 21 proc. - powiedział cytowany w komunikacie Damian Godos, analityk IDC Polska odpowiedzialny za badania rynku PC.

Mini notebooki (czyli wg terminologii IDC komputery przenośne wyposażone w energooszczędne procesory, o przekątnej ekranu nie większej niż 10 cali) dzięki sprzedaży ponad 37 tysięcy sztuk w III kw., stanowiły ponad 7 proc. wszystkich sprzedanych komputerów przenośnych.

Po silnych spadkach w II kw. 2009, gdy sprzedaż notebooków spadła o 18 proc. a desktopów aż o 45 proc. rok do roku, III kwartał przynosi nadzieję, że najgorsze rynek ma już za sobą. W IV kwartale przewidujemy wciąż spadki w porównaniu do ostatniego kwartału 2008, ale będą one mniejsze niż w poprzednich kwartałach 2009 - powiedział Godos.

Reklama

IDC jest jedną z największych firm zajmujących się badaniem rynku teleinformatycznego. Głównym zadaniem firmy jest dostarczanie analiz na temat przyszłych trendów rozwojowych poszczególnych sektorów rynku. IDC zatrudnia ponad tysiąc analityków rynku w ponad 110 krajach.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: 18+ | idc | proca | +18
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »