Stilon w ręce Nylstara

Francusko-szwajcarsko-włoscy właściciele Stilonu sprzedali gorzowską fabrykę międzynarodowemu funduszowi inwestycyjnemu - podaje "Gazeta Lubuska".

Francusko-szwajcarsko-włoscy właściciele  Stilonu sprzedali gorzowską fabrykę międzynarodowemu funduszowi  inwestycyjnemu - podaje "Gazeta Lubuska".

- Umowa sprzedaży dotyczy całej naszej grupy z fabrykami w całej Europie. Akcje kupiła instytucja finansowa, działająca w imieniu banków kredytujących Nylstar. Dopiero po sfinalizowaniu transakcji poznamy plany nowego właściciela w odniesieniu do Stilonu - powiedziała gazecie Edyta Hubska, rzeczniczka fabryki.

Szef zakładowej Solidarności Waldemar Rusakiewicz liczy przede wszystkim na nowe inwestycje, których ze względu na kłopoty finansowe grupy w Stilonie dawno nie było. - Będziemy też rozmawiali z nowym właścicielem na temat gwarancji zatrudniania i podwyżek płac - zapowiada. Cztery lata temu Stilon wszedł w skład grupy przemysłowej Nylstar, której centrala znajduje się niedaleko Mediolanu. Zatrudniająca 700 osób fabryka w Gorzowie była jednym z największych producentów włókien tekstylnych w grupie.

Reklama

Właściciela zmieniła również, należąca niegdyś do Stilonu, wytwórnia włókien technicznych. Po sprzedaniu fabryki weszła ona do francuskiej grupy przemysłowej Rhodia. Grupę kupił francuski fundusz kapitałowy i zatrudniająca 350 osób gorzowska wytwórnia przeszła do szwajcarskiej spółki Nexis Fibers. Ma ona podobne fabryki w Niemczech, Szwajcarii, Łotwie i Słowacji. Rok temu zatrudniający ponad 3,5 tys. pracowników Volkswagen Elektro- Systemy w Gorzowie, kupiony został przez japoński koncern Sumitomo, trzeciego na świecie producenta kabli elektrycznych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: fabryka | właściciele
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »