Telefon na figuranta

Świadome oszustwa oraz złe długi powstałe w wyniku niepłacenia przez abonentów za usługi telekomunikacyjne powodują, że każdy z działających w Polsce operatorów sieci GSM traci co miesiąc od kilku do kilkanastu milionów złotych.

Świadome oszustwa oraz złe długi powstałe w wyniku niepłacenia przez abonentów za usługi telekomunikacyjne powodują, że każdy z działających w Polsce operatorów sieci GSM traci co miesiąc od kilku do kilkanastu milionów złotych.

Niestety wraz ze wzrostem liczby abonentów działający na naszym rynku operatorzy sieci GSM co roku odnotowują zarówno ilościowy, jak i jakościowy wzrost świadomych nadużyć ze strony klientów. W opinii Marka Woźniaka z departamentu windykacji PTC co miesiąc każdy z działających na naszym rynku operatorów traci na kosztach pozyskania i złych długach od kilku do kilkunastu milionów złotych.

Poza niepłaceniem przez klientów abonamentu za usługi telefoniczne, co nie zawsze wiąże się z ich złą wolą, ale powoduje powstawanie tzw. złych długów, istnieją dwa zasadnicze rodzaje oszustw dokonywanych na szkodę operatorów: zakup telefonu z aktywacją na podstawie fałszywych dokumentów, np.

Reklama

dowodu tożsamości, lub wejście w posiadanie telefonu za pomocą figurantów. Te z reguły niewypłacalne później osoby otrzymują za taką usługę 50-100 zł.

W ciągu ostatnich dwóch lat do sądów trafiło 100 tys. naszych pozwów. Średnio jest ich ok. 5-7 tys. miesięcznie - mówi Robert Niczewski, rzecznik PTC, operatora sieci Era. PTC każdego miesiąca wysyła do prokuratury 300-400 zawiadomień o popełnieniu przestępstwa. W ub.r. skierowaliśmy do prokuratury 2 tys. zawiadomień o popełnieniu ewidentnych przestępstw - opowiada Leszek Kamiński, rzecznik Polkomtela, operatora sieci Plus. Jego zdaniem ok. 4 proc. abonentów, którzy rozstali się w ub.r. z Plusem, popełniło nadużycia.

Według szacunkowych danych, które uwzględniają liczbę abonentów telefonii komórkowej w Polsce, opierając się na wskaźniku churn, czyli odsetku klientów, którzy dobrowolnie lub przymusowo zostali odłączeni od sieci przez operatorów, udziale świadomych oszustw i wynoszącym średnio ok. 650 zł koszcie pozyskania przez operatorów nowych klientów, właśnie tylko na kosztach pozyskania operatorzy stracili w ub.r. ok. 40 mln zł. A do tej sumy dochodzą przecież złe długi powstające głównie z powodu nieopłacania przez klientów abonamentu.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: telefon | usługi telekomunikacyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »