Telekomunikacji Polskiej z ITI

Potencjalni konkurenci, czyli Grupa ITI i Telekomunikacja Polska, nawiązują współpracę. ITI rusza z projektem platformy cyfrowej, dzięki której grupa zwiększy działalność o kolejny obszar - dystrybucji programów telewizyjnych.

Potencjalni konkurenci, czyli Grupa ITI i Telekomunikacja Polska, nawiązują współpracę. ITI rusza z projektem platformy cyfrowej, dzięki której grupa zwiększy działalność o kolejny obszar  - dystrybucji programów telewizyjnych.

Teoretycznie to konkurencja dla Telekomunikacji Polskiej (TP), która od września udostępni wideostradę w sześciu miastach. Ale zanim platforma ITI i wideostrada urosną na tyle, że zaczną sobie przeszkadzać, firmy będą współpracować.

Cały rynek operatorów telewizji kablowej i satelitarnej ma około 4 mln abonentów. Poszerzenie zasięgu technicznego o kolejne 2 mln daje nam ogromną szansę zwiększenia dystrybucji naszych kanałów. To będzie absolutna rewolucja - mówi Olgierd Dobrzyński, wiceprezes TVN24 i członek zarządu TVN.

Telekomunikacja Polska w tym miesiącu startuje z usługą transmisji telewizyjnej w sieci ADSL w kolejnych pięciu miastach, co da jej zasięg techniczny 2 mln gospodarstw domowych. Pod koniec roku chce objąć zasięgiem

Reklama

4 mln abonentów.

Grupa TP jest największym operatorem telekomunikacyjnym na rynku, ITI najszybciej rozwijającym się producentem i agregatorem treści multimedialnych - partnerstwo obu podmiotów jest więc naturalne. Zamierzamy sukcesywnie rozwijać współpracę z TP, a także z innymi operatorami telekomunikacyjnymi, bo światy mediów i telekomunikacji coraz częściej się przenikają - mówi Bogusław Kułakowski, wiceprezes grupy ITI ds. technologii, badań i rozwoju.

Na razie sprzedaż treści

Współpraca TP i ITI na razie została sformalizowana poprzez podpisanie umowy na dystrybucję kanałów TVN, TVN Siedem i TVN Gra w wideostradzie TP. Pozostałe kanały TVN mają być dostępne w ADSL należącym do TP poprzez pakiety Cyfry+.

Ze strony TVN to bardzo dobry ruch, zwłaszcza że w ostatniej chwili przed rozszerzeniem możliwości dystrybucji TVN zrobił zręczny manewr - podwoił ceny udostępniania swoich programów w telewizjach kablowych i platformach satelitarnych. O ile do tej pory największe sieci kablowe i platformy satelitarne płaciły za pakiet programów TVN 0,27 USD miesięcznie za abonenta, teraz mają płacić około 0,50 EUR.

Potem multimedia

TVN chce być dostawcą multimedialnym. Część treści już sprzedaje poprzez PTK Centertel. W telefonach komórkowych Orange można obejrzeć serwisy pogodowe i biznesowy TVN czy odcinki serialu Magda M.

Pojawiła się plotka, że współpraca pomiędzy tymi dwoma firmami może również polegać na dystrybucji dekoderów do odbioru platformy cyfrowej w sieci salonów Orange.

Pracujemy, by mieć jak najszerszą i jak najszybszą dystrybucję, ale nie mam komentarza w sprawie konkretów - mówi Maciej Sojka, prezes ITI Neovision.

TVN włączy też swoje programy do oferty wideo na żądanie, którą TP chce uruchomić jeszcze w tym roku. Do pełni szczęścia brakuje tylko współpracy TVN z Wirtualną Polską. Ale tu właśnie pojawia się pierwszy przykład konfliktu interesów. TVN chce dystrybuować swoje programy na własnym portalu Onet.pl.

Pracujemy nad strategią multimedialną połączonej grupy TVN i Onetu. W ciągu kilku miesięcy przedstawimy ją zarządowi - mówi Olgierd Dobrzyński.

Magdalena Wierzchowska

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: Orange Polska S.A. | telekomunikacja | platformy | Polskie | TVN SA | ITI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »