Telewizje zaserwują Polakom same powtórki
Telewizje na Boże Narodzenie serwują nam same powtórki. Wszystko dlatego, że w czasie świąt gwałtownie zamiera rynek reklamowy - wyjaśnia "Dziennik Gazeta Prawna".
Według gazety, przychody stacji telewizyjnych z tytułu reklam maleją w tym czasie nawet o 60 proc. w porównaniu z okresem przedświątecznym. I tak jest co roku. Stacje telewizyjne nie pokazują więc niemal żadnych nowości filmowych oraz premierowych odcinków swoich najlepiej oglądanych show.
Dlaczego? - Dla telewizji zaczyna się właśnie martwy okres reklamowy, który potrwa do lutego - mówi "DGP" Jakub Bierzyński, ekspert rynku medialnego, szef firmy Omnicom Media Group. Reklamodawcy swoje budżety reklamowe wydają przede wszystkim w listopadzie i w grudniu. Ale tylko do świąt, czyli wtedy, gdy Polacy wpadają w gorączkę przedświątecznych zakupów.
O tym więcej w publikacji "Dziennika Gazety Prawnej".
Czytaj również: