Tesco przechodzi do fazy wzrostu i zapowiada otwarcia nowych sklepów w Europie Centralnej
Władze sieci Tesco zapowiadają, że po ponad 5 latach otworzą swoje pierwsze, nowe sklepy Tesco w Europie Środkowej. Ten przełomowy moment ma nastąpić jeszcze w tym tygodniu - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Władze Tesco podkreślają, że otwarcie nowych placówek handlowych, to "ważny symbol, że po udanym przebudowaniu naszego biznesu możemy teraz przejść do kolejnej fazy naszej strategii - wzrostu." Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że brytyjski operator uruchomi nowe sklepy na Słowacji.
Warto także pamiętać, że kilka dni temu nasz portal informował o planach rozwoju Tesco na rynku czeskim, gdzie operator jest właścicielem sieci sklepów convenience pod szyldem Žabka. Według nieoficjalnych informacji Brytyjczycy chcą w tym roku otworzyć nawet kilkadziesiąt nowych sklepów w Czechach. W planach jest wyjście poza Pragę i Kraj Środkowoczeski.
Kolejnymi rynkiem, na którym operator może uruchomić swoją aktywność inwestycyjną są Węgry. Gdzie operator jest jednym z liderów rynku, a gdzie firma wdrożyła kilkanaście miesięcy temu nowy koncept supermarketu, który miał być wdrażany (wraz przeprowadzeniem dogłębnej modernizacji) w kolejnych lokalizacjach.
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w naszym kraju. Przynosząca straty Polska ciągle musi ograniczać koszty, widoczne jest to m.in. po aktywności marketingowej sieci w naszym kraju, które jest mniejsza niż w latach hegemonii Brytyjczyków na polskim rynku.
W naszym kraju firma wykonuje małe kroczki, które mają pomóc firmie dostosować się do obecnej sytuacji rynkowej i systematycznie rozszerza zasięg usługi "Zamów i odbierz", która dostępna jest już w 14 lokalizacjach, tylko w maju ruszyła ona w pięciu nowych lokalizacjach: Opolu, Częstochowie, Zielonej Górze, Jeleniej Górze i Kielcach. Dzięki temu klienci mogą zamówić produkty online, odebrać je w sklepie lub wybrać dostawę do domu przez partnerską firmę taksówkową.
Należy przypomnieć, że w ciągu ostatnich 4 lat brytyjski operator bardzo mocno zrestrukturyzował swój biznes w Polsce. Sieć zamknęła lub sprzedała w naszym kraju ok. 120 sklepów, a także radykalnie ograniczyła powierzchnię swoich sklepów, zmniejszając największe sklepy do formatu hipermarketu kompaktowego. Tesco ograniczył także zasięg swojego sklepu internetowego, m.in. w Warszawie. Jednocześnie wprowadzono nową strategię asortymentową, w ramach której bardzo mocno ograniczono liczbę produktów dostępnych na półkach sieci.
Sprzedaż sieci Tesco w Polsce za rok finansowy 2019/20 wyniosła 7,1 mld zł, gdy rok wcześniej było to to 10,5 mld zł. W ujęciu LfL sprzedaż spadła o 6,4 proc. Na koniec roku finansowego pod szyldem Tesco funkcjonowało w Polsce 329 sklepów. Jednocześnie podczas ogłoszenia wyników firma poinformowała, że w roku obrotowym 2020/21 operator chce ograniczyć w Polsce powierzchnię sprzedaży o ponad 105 tys. mkw. W efekcie na koniec lutego 2021 r. Tesco będzie miało w naszym kraju jedynie ok. 422 tys. mkw. powierzchni handlowej.
Tesco Polska to sieć 330 sklepów - supermarketów i hipermarketów kompaktowych - działająca na polskim rynku już od ponad 20 lat.