Thorntons notuje wzrost sprzedaży
Detalista wyrobów czekoladowych ujawnił w raporcie okresowym, że w ciągu 14 tygodni zakończonych 3 października wielkość sprzedaży osiągnęła poziom 46,8 mln funtów, co w porównaniu z wynikiem osiągniętym we własnych sklepach rok wcześniej oznacza wzrost o 1,9 proc.
Ogólna wielkość sprzedaży Thorntons w I kwartale nowego roku obrachunkowego wzrosła o 2,3 proc. Dział sprzedaży pozasklepowej zanotował wzrost transakcji o 2,4 proc., a sprzedaż dla innych detalistów zwiększyła się o 7,2 proc. do 15,7 mln funtów pomimo tego, że wcześniejsze dane uwzględniają sprzedaż do Woolworths, który był jednym z głównych klientów spółki.
Jednakże, sieć Birthdays, która zawiera większość produktów firmy, zanotowała spadek sprzedaży o 15,2 proc. Szef spółki, Mike Davies, ocenił wyniki jako "satysfakcjonujące" i dodał, że spółka Thorntons wprowadza właśnie nowe produkty i jest dobrze przygotowana do sezonu świątecznego. Cena akcji spółki wzrosła o 4,75p do 122,75p.
Maciej Leściorz