Tommy Hilfiger pod rękę z Calvinem Kleinem
Grupa produkująca odzież i kosmetyki - Tommy Hilfiger - została przejęta przez spółkę Philips-Van Heusen, mającą w portfelu markę Calvin Klein.
Transakcja kosztowała 3 mld USD (większość w gotówce, reszta w akcjach Philips-Van Heusen) i wykreowała jedną z największych firm odzieżowych na świecie z przychodami 4,6 mld USD. Tommy Hilfigera sprzedała firma private equity Apax, która przejęła ją w 2006 r. za 1,6 mld USD. Tommy Hilfiger - założyciel przedsiębiorstwa swojego imienia i główny projektant chce w nim zostać i działać na rzecz dalszej ekspansji marki. 60 proc. przychodów nowego podmiotu ma teraz pochodzić z USA, 40 proc. z innych krajów. Szefowie Philips-Van Heusen obliczają oszczędności z synergii na ok. 40 mln USD rocznie.
Philips-Van Heusen zarządza markami: Calvin Klein, Van Heusen, Arrow, IZOD oraz Bass. Walory Philips-Van Heusen podrożały wczoraj na giełdzie NYSE o 9 proc. Tommy Hilfiger założył swoją spółkę w 1985 r. - zaczynał od ubiorów męskich, potem zainteresował się butami, perfumami, modą damską i dziecięcą. W ostatnich latach po restrukturyzacji zwiększono ilość salonów z 574 do ponad 1000. Przychód w roku finansowym kończącym się 31 marca 2010 r. wynieść ma ok. 2,25 mld USD.
Krzysztof Mrówka