Turystyka. Milion Polaków odpoczywało latem w Chorwacji

Od 1 stycznia do 15 września 2021 roku Chorwację odwiedziło prawie milion Polaków - 947 tysięcy 746 osób - wynika z danych eVisitora, systemu informacyjnego służącego do zameldowania i wymeldowywania tam turystów. To o ponad 3 proc. więcej niż przed pandemią i o połowę (47,66 proc.) więcej niż przed rokiem.

Regionem Chorwacji najczęściej wybieranym przez Polaków była Dalmacja Środkowa, której stolicą jest położony nad Adriatykiem Split i słynne kurorty - Brela i Makarska. Chorwacka Wspólnota Turystyczna w Polsce informuje, że latem nasi rodacy odpoczywali też we wszystkich pozostałych regionach kraju, m.in. w Dalmacji, w okolicach Zadaru i Dubrownika - “Perle Adriatyku".

- Ogromnie cieszy mnie fakt, że Chorwacja zajmuje stałe miejsce w sercach Polaków, jako jedna z ulubionych wakacyjnych destynacji - powiedziała Interii Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.  

Reklama

Puszkiewicz podkreśliła, że polscy turyści zaczęli przyjeżdżać do Chorwacji już w maju, po zakończeniu trzeciej fali pandemii. Według danych eVisitora, od stycznia Polacy zrealizowali tam 6.309.115 noclegów. Jest to o ponad 40 proc. więcej niż przed rokiem i o 7,63 proc. więcej niż przed wybuchem pandemii. W porównaniu do 2019 roku, o 3,34 proc wzrosła również liczba Polaków, którzy odpoczywali nad Adriatykiem.

Chorwacja jest popularnym kierunkiem nie tylko wśród Polaków. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku kraj odwiedziło 10,7 miliona zagranicznych turystów. Najchętniej nad Adriatykiem odpoczywali Niemcy, Słoweńcy i Austriacy. Przyjezdni skorzystali z prawie 68 milionów noclegów.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za pierwsze osiem miesięcy tego roku. To dobra zapowiedź na wrzesień, kiedy to liczymy na kontynuację wysiłków, aby jeszcze bardziej pobudzić rozwój gospodarczy i zapewnić turystyce lepszą pozycję wyjściową na przyszły rok - podsumowała letni sezon Nikolina Brnjac, minister turystyki i sportu Chorwacji

Sezon w Chorwacji wciąż trwa. Kristjan Staničić, dyrektor generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej zapowiedział, że działania promocyjne będą kontynuowane również po zakończeniu sezonu. - Ich celem będzie zapewnienie obecności naszego kraju na docelowych rynkach turystycznych. Chcemy się pozycjonować jako wysokiej jakości, zróżnicowana, a przede wszystkim bezpieczna destynacja, w której przestrzegane są zalecane środki epidemiologiczne - wyjaśnia Staničić. 

Ewa Wysocka  

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: turystyka | Chorwacja | wakacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »