TVP nie zamierza ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Misja ważniejsza od oglądalności

Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki i uczciwej publicystyki - zapowiada Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej, i podkreśla, że tym zamierza wygrywać ze stacjami komercyjnymi. Telewizja publiczna przedstawiła wiosenną ramówkę, która zacznie obowiązywać od marca. Na antenie TVP1 pojawi się więcej programów kulturalnych i sportowych, wróci telewizja śniadaniowa i utworzone zostanie nowe pasmo dla seniorów.

- To będzie budowa wielkiej uczciwej misyjnej telewizji odwołującej się do tego, co w Polakach najlepsze, najszlachetniejsze, co buduje naszą wspólnotę i co nas łączy, a nie ściganie się z telewizjami komercyjnymi na schlebianie niskim gustom - zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

W wiosennej ramówce prezes zapowiedział m.in. przeznaczenie więcej czasu antenowego na kulturę. Na antenę powrócić ma m.in. "Pegaz". Jacek Kurski zapowiada też zaangażowanie TVP w realizację nowych spektakli Teatru Telewizji (6-8 rocznie). Koszt wyprodukowania jednego szacowany jest na 600-700 tys. zł. Uzupełnieniem tej propozycji miałyby być retransmisje kameralnych spektakli z małych teatrów w Polsce (koszt ok. 100 tys. zł).

Reklama

- Jeżeli się odwołamy do tego, co w Polakach najlepsze, to jestem przekonany, że na tym wygramy i taka będzie telewizja publiczna - przekonuje Kurski. - Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki, uczciwej publicystyki, ciekawych informacji, mam nadzieję, że również i sportu na antenie.

Ekonomia ma być reprezentowana przez program Jacka Łęskiego "Chodzi o pieniądze", który emitowany będzie w co drugi czwartek wieczorem.

Jacek Kurski zapowiedział także utworzenie dwóch krótkich pasm w programach porannym i wieczornym, w których TVP gościłaby ważne osoby z życia politycznego, społecznego, publicznego, które mogłyby być cytowane przez inne media.

- Moim marzeniem jest również powrót "Sportowej Niedzieli" - magazynu podsumowującego wydarzenia weekendu. Nie rozumiem, dlaczego sportu nie ma na wielkiej antenie Jedynki w weekend - mówi prezes TVP.

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: Jacek Kurski | telewizja | telewizja publiczna | TVP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »