Twitter straci dużą część wpływów z reklam. "Reklamodawcy nie ufają Elonowi Muskowi"

​Dochody Twittera z reklam spadną w 2023 roku o 28 procent. Jak wskazują autorzy prognozy, główną przyczyną jest to, że reklamodawcy nie ufają nowemu właścicielowi platformy, Elonowi Muskowi.

Przychody Twittera z reklam wyniosą w 2023 roku 2,98 mld dolarów - prognozują analitycy z firmy Insider Intelligence. To o 28 proc. mniej niż rok temu. W swojej najnowszej prognozie analitycy Insider Intelligence obniżyli szacunki przychodów z reklam Twittera na ten rok o jedną trzecią z 4,74 mld dolarów. 

Elon Musk bez zaufania reklamodawców

"Największym problemem związanym z działalnością reklamową Twittera jest to, że reklamodawcy nie ufają Muskowi" - komentuje Jasmine Enberg, główna analityczka w Insider Intelligence. 

Jej zdaniem, "aby odzyskać zaufanie reklamodawców i odzyskać pieniądze z reklam", Twitter powinien "oddzielić markę osobistą Muska od wizerunku korporacyjnego firmy".

Reklama

Swoją działalność reklamową na platformie zawiesiła już część dużych reklamodawców. To reakcja na poluzowanie zasad moderacji treści i zwolnienie ponad połowy z 7000 pracowników serwisu. 

Według firmy badawczej Pathmatics, od 27 października 2022 roku, kiedy Musk kupił Twittera, do stycznia tego roku, na platformie przestało się reklamować 14 z 30 największych dotychczasowych reklamodawców.  

Zdaniem firmy Insider Intelligence upowszechnienie płatnej usługi subskrypcji, do czego dąży Musk, "nie zrekompensuje utraconych przychodów z reklam". 

Użytkownicy stracili zainteresowanie "wybrykami Muska"

Firma prognozuje również, że przez przejęcie firmy przez Muska spadnie również średni czas spędzany na platformie przez jej użytkowników. Czas spędzany na Twitterze przez użytkownika ma wynieść średnio 34 minut dziennie, podczas gdy użytkownicy TikToka pozostają w aplikacji przez prawie godzinę. Ten spadek jest spowodowany “rozprzestrzenianiem się nienawistnych treści i usterek technicznych" i niewykorzystywaniem treści wideo.  

"Saga wokół przejęcia spowodowała wzrost czasu spędzonego na Twitterze w 2022 roku. Teraz ten efekt zniknął, ponieważ użytkownicy stracili zainteresowanie wybrykami Muska" - wskazują eksperci Insider Intelligence. 

Elon Musk kupił Twittera w październiku 2022 roku za 44 mld dolarów. Od tego czasu wartość platformy spadła o połowę. Musk ma przemawiać na dużej konferencji marketingowej w Miami 18 kwietnia. Prawdopodobnie będzie starał się przyciągnąć reklamodawców do Twittera. 

AFP
Dowiedz się więcej na temat: Twitter | media społecznościowe | reklamy | Elon Musk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »