Tydzień otwarcia galerii. Najpopularniejsza odzież i obuwie

Odwiedzalność centrów handlowych w pierwszym tygodniu po zakończeniu trzeciego lockdownu była o ok. 20 proc. niższa w porównaniu do pierwszego tygodnia lutego ubiegłego roku - informuje Polska Rada Centrów Handlowych. To lepszy wynik niż po zakończeniu drugiego, jesiennego lockdownu, kiedy wskaźniki z pierwszego pełnego tygodnia po ponownym uruchomieniu sklepów utrzymywały się na poziomie o 25-30 proc. niższym, w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku.

Wskaźnik PRCH Daily Footfall Index opisujący poziom odwiedzalności w galeriach handlowych, w pierwszym tygodniu lutego był średnio o 20 proc. niższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku - informuje Polska Rada Centrów Handlowych.

Największą popularnością cieszyła się sobota, 6 lutego. Tego dnia odwiedzalność wyniosła 82 proc. wartości ubiegłorocznych. Jak wskazują przedstawiciele PRCH, większe zainteresowanie klientów zakupami w pierwszym tygodniu handlu po 5 tygodniach lockdownu, to efekt odrabiania zaległości zakupowych. Branża przewiduje jednak, że odwiedzalność w kolejnych tygodniach spadnie i będzie na poziomie ok. 70-75 proc. w stosunku do ubiegłego roku.

Reklama

Zebrane od obiektów handlowych dane pokazują, że konsumenci czekali na możliwość zrobienia stacjonarnych zakupów i odłożyli je w czasie. Zainteresowaniem cieszyły się zwłaszcza takie kategorie zakupowe jak odzież i obuwie. Powodem tego mogą być czynniki takie jak długi czas zamknięcia sklepów, powrót najmłodszych  dzieci do szkół i zmieniające się warunki pogodowe.

PRCH Daily Footfall Index PRCH pokazuje, że najwyższa odwiedzalność w porównaniu do poprzedniego roku została odnotowana w średniej wielkości centrach handlowych (o powierzchni 20-40 tys. mkw. GLA). Dane nie wskazują wyraźnych różnic w odwiedzalności pomiędzy poszczególnymi regionami kraju, nieznacznie mniej kupujących odnotowano w regionie wschodnim, północno i południowo-zachodnim.

W swoim komunikacie branża centrów handlowych apeluje do kupujących o odpowiedzialność i troskę o bezpieczeństwo własne i pozostałych osób przebywających na terenie obiektów handlowych. PRCH w ramach akcji edukacyjnej #KupujeBezpiecznie, jak również właściciele i zarządzający obiektami handlowymi przypominają konsumentom o zasadach bezpiecznych zakupów.

Dominika Pietrzyk

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »