Tylko w Polsce sprzedaż AGD rośnie, w Europie już spada

Producenci urządzeń AGD liczą, że w tym roku dynamika sprzedaży jeszcze będzie dodatnia i sięgnie 2 proc. Dobre było I półrocze, sprzedaż zwiększyła się o 2,5 proc. Polscy konsumenci kupili urządzenia AGD za 1,8 mld zł. Chociaż dynamika jest znacznie gorsza niż w 2008 roku, kiedy sięgnęła 10 proc., to branża jest zadowolona.

W wielu dużych krajach Europy notowane były spadki sprzedaży, dochodzące do 27 proc., jak w Hiszpanii.

- Wiele zależy od tego, jak sprzedaż będzie kształtowała się w II półroczu. Zaczęło się dobrze, sprzedaż jest na razie lepsza niż w I połowie roku - mówi Krzysztof Kudlek, dyrektor marketingu w Indesit Company Polska.

Podobnie uważa Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, organizacji reprezentującej przemysł AGD, który podkreśla, że dotychczas w II półroczu każdego roku sprzedaż była średnio o 50 proc. wyższa niż w pierwszym.

Reklama

- To zasługa sezonowości sprzedaży. Latem rośnie popyt na chłodnictwo, a od września na pralki i zmywarki. II półrocze to też okres remontów i kupowania nowego wyposażenia do mieszkań - wyjaśnia Wojciech Konecki. Dodaje, że w ostatnich miesiącach 2008 roku dało się już odczuć spowolnienie sprzedaży na tym rynku, co odbiło się na wynikach firm. Sprzedaż w lipcu pokazuje, że także tegoroczne II półrocze może być lepsze niż pierwsze kwartały. Jak wynika z danych GUS, w lipcu Polacy kupili o 5,7 proc. więcej sprzętu AGD niż w roku ubiegłym.

Patrycja Otto

Chcesz mieć zawsze aktualny serwis gospodarczo-prawny- Zamów pełne wydanie Gazety Prawnej w internecie.

Czytaj także:

Sprzedaż bez marży, poniżej kosztów i po obniżonej cenie

Sklepy wolnocłowe osiągają 30-proc. wzrost

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: sprzęt AGD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »