Upały nie sprzyjają zakupom

Upalne lato, napływ aut używanych, ucieczka przed podatkiem ekologicznym i boom na rynku mieszkaniowym to popsuło rynek. Lipcowe upały sprawiły, że Polacy chętniej wypoczywali nad wodą, niż ruszali do salonów na zakupy aut.

Upalne lato, napływ aut używanych, ucieczka przed podatkiem ekologicznym i boom  na rynku mieszkaniowym  to popsuło rynek. Lipcowe upały sprawiły, że Polacy chętniej wypoczywali nad wodą, niż ruszali do salonów na zakupy aut.

Najnowsze dane o wielkości sprzedaży mogą więc przyprawić o ból głowy. Polacy kupili jedynie 18,99 tys. nowych samochodów osobowych. To niemal o 9,5 proc. mniej niż w czerwcu i o 3,2 proc. mniej niż w lipcu 2005 r. To najgorszy lipcowy wynik sprzedaży od pięciu lat - zwracają uwagę analitycy Samaru, prowadzącego badania rynku. Także sprzedaż od stycznia do lipca nie budzi zachwytu. Wyniosła 138,8 tys. To wynik o 6,9 proc. gorszy od uzyskanego w takim samym okresie ubiegłego roku. Listę najpopularniejszych marek na polskim rynku po siedmiu miesiącach tego roku otwierają niezmiennie Toyota i Skoda. Japoński producent sprzedał od początku roku 17,6 tys. aut, o 3,6 proc. więcej niż przed rokiem. Na zakup czeskich samochodów zdecydowało się w tym samym czasie 16,2 tys. klientów, o 5,1 proc. mniej niż w takim samym okresie ubiegłego roku.

Reklama

Paweł Janas

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: upały | upaly | sprzyjać
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »