Upały nie sprzyjają zakupom
Upalne lato, napływ aut używanych, ucieczka przed podatkiem ekologicznym i boom na rynku mieszkaniowym to popsuło rynek. Lipcowe upały sprawiły, że Polacy chętniej wypoczywali nad wodą, niż ruszali do salonów na zakupy aut.
Najnowsze dane o wielkości sprzedaży mogą więc przyprawić o ból głowy. Polacy kupili jedynie 18,99 tys. nowych samochodów osobowych. To niemal o 9,5 proc. mniej niż w czerwcu i o 3,2 proc. mniej niż w lipcu 2005 r. To najgorszy lipcowy wynik sprzedaży od pięciu lat - zwracają uwagę analitycy Samaru, prowadzącego badania rynku. Także sprzedaż od stycznia do lipca nie budzi zachwytu. Wyniosła 138,8 tys. To wynik o 6,9 proc. gorszy od uzyskanego w takim samym okresie ubiegłego roku. Listę najpopularniejszych marek na polskim rynku po siedmiu miesiącach tego roku otwierają niezmiennie Toyota i Skoda. Japoński producent sprzedał od początku roku 17,6 tys. aut, o 3,6 proc. więcej niż przed rokiem. Na zakup czeskich samochodów zdecydowało się w tym samym czasie 16,2 tys. klientów, o 5,1 proc. mniej niż w takim samym okresie ubiegłego roku.
Paweł Janas