UPC liczy na sprzedaż potrójnej usługi

Operator kablowy UPC Polska chce w 2009 roku dalej zwiększać sprzedaż potrójnej usługi i wzmacniać pozycję lidera na rynku, a także inwestować w cyfryzację sieci i wprowadzić usługę wideo na żądanie. Na inwestycje przeznaczy kilkaset milionów złotych.

Operator kablowy UPC Polska chce w 2009 roku dalej zwiększać sprzedaż potrójnej usługi i wzmacniać pozycję lidera na rynku, a także inwestować w cyfryzację sieci i wprowadzić usługę wideo na żądanie. Na inwestycje przeznaczy kilkaset milionów złotych.

Chcemy nadal sukcesywnie zwiększać penetrację potrójnej usługi i wzmacniać pozycję lidera na rynku usług kablowych, oferując klientom najbardziej atrakcyjne i konkurencyjne cenowo usługi. W tym roku na inwestycje przeznaczymy, podobnie jak w roku ubiegłym, kilkaset milionów złotych" - powiedział w wywiadzie dla PAP prezes UPC Polska Simon Boyd. "Inwestujemy zarówno w proces cyfryzacji, jak i rozwój sieci na nowych obszarach.

W 2009 roku nastąpi dalsza cyfryzacja naszych sieci, by klienci mieli dostęp do zaawansowanych usług cyfrowych. Będziemy rozwijali dodatkowe usługi - m.in. pracujemy nad wdrożeniem wideo na żądanie, które planujemy wprowadzić jeszcze w tym roku" - dodał.

Reklama

Powiedział też, że UPC będzie nadal wyznaczać trendy w prędkości i jakości internetu po tym jak w kwietniu spółka zwiększyła prędkości usług internetowych - usługa dostępu do internetu Ultra przyspieszyła do 30 Mb/s. Obecnie inwestujemy także we wdrożenie nowoczesnej technologiiáEuroDOCSIS 3.0, dzięki której znacznie zwiększymy przepustowości w sieciach i zwiększymy parametry usług internetowych, oferując prędkości powyżej 100 Mb/s" - powiedział Boyd. Dodatkowo, podniesiemy poziom zabezpieczeń sieci oraz lepiej wykorzystamy jej interaktywność do wprowadzania nowych aplikacji i usług dodanych. Dodatkową zaletą tej technologii jest to, że można ją instalować na istniejącej infrastrukturze kablowej przy stosunkowo niskich kosztach wdrożenia w porównaniu z takimi technologiami jak FTTH czy VDSL. Technologia ta daje nam znaczną przewagę konkurencyjną nad usługą DSL oferowaną przez największych rywali UPC, takich jak TP czy Netia" - dodał. "Internet o prędkości 120 Mb/s jest już dostępny w UPC w Holandii. Usługa internetowa w tej technologii będzie sukcesywnie wdrażana we wszystkich krajach, w których obecne jest UPC, w tym również w Polsce" - powiedział również.

W segmencie usług dla firm UPC stawia na małe firmy i wprowadziła zmiany w pakiecie usług dla tego sektora oferując wyższe prędkości i niższe ceny dla usług internetowych, nowe pakiety telefoniczne, a także możliwość zakupu usługi telewizji cyfrowej. W lutym 2009 roku UPC Polska miało 400.000 internautów.

Z usługi telewizji cyfrowej, po 10 miesiącach od jej uruchomienia, korzystało ponad 100.000 klientów, a z telewizji analogowej ponad milion abonentów. Z trzeciej z oferowanych usług - telefonu UPC, korzystało w lutym 150.000 abonentów. Prezes ocenia, że w 2009 roku dynamika pozyskiwania klientów internetu utrzyma się na poziomie ok. 30 proc. "W zeszłym roku odnotowaliśmy 30 proc. wzrost liczby klientów Internetu. Jesteśmy przekonani, że mimo obecnej sytuacji na rynku ta tendencja się utrzyma.

Stale rozwijamy nasze usługi, czego przykładem jest niedawne wprowadzenie na rynek usług internetowych o szybszych prędkościach" - powiedział Boyd. Dodał, że ok. 15 proc. klientów UPC Polska korzysta już z potrójnej usługi. Ma też nadzieję, że coraz większa liczba klientów będzie przechodziła z usług analogowych na cyfrowe. "Liczba abonentów telewizji analogowej utrzymuje się na podobnym poziomie, natomiast obserwujemy przechodzenie abonentów w stronę usług cyfrowych, podobnie jak w innych krajach europejskich. Rynek mediów ewoluuje w coraz szybszym tempie, a konsumenci coraz chętniej korzystają z cyfrowych technologii" - powiedział prezes. "Telewizja cyfrowa to coś więcej niż rozrywka - to również znaczne korzyści dla użytkowników: większy wybór, większa kontrola i większa wartość otrzymanej usługi.

W Europie w roku ubiegłym aż 29 proc. klientów CATV korzystało z usług cyfrowych, w Polsce odsetek ten stale rośnie" - dodał. UPC Polska liczy, że utrzyma dynamikę wzrostu przychodów z ostatnich lat, jednak spółka nie podała wyników za 2008 rok. "Wstępne wyniki za 2008 pokazują, że był to dla nas bardzo dobry rok. UPC Polska wyróżnia się bardzo pozytywnie na tle innych spółek Liberty Global w Europie. Liczymy na to, że ten rok będzie równie udany, choć będziemy bardziej ostrożni w prognozach w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej" - powiedział Boyd. á "Pracujemy nad utrzymaniem tempa rozwoju i wzrostu przychodów z ostatnich lat" - dodał. Prezes podkreślił, że mimo kryzysu branża telewizji kablowej rozwijała się dynamicznie i do 2012 roku tempo wzrostu rynku w Europie może wynosić 18 proc. rocznie.

Mimo kryzysu, w ubiegłym roku branża telewizji kablowej rozwijała się dynamicznie w Europie i w Polsce. Według badań iáanaliz firmy Booz & Company zrobionych na zlecenie Liberty Global, europejski rynek usług cyfrowych wzrośnie do poziomu 436 miliardów euro do roku 2012, przy tempie rozwoju wynoszącym 18 proc. rocznie (2007-2012). Polska ma iábędzie miała w tym wzroście swój znaczący udział" - powiedział Boyd.

Jedną z ostatnich rzeczy, z której ludzie będą rezygnować toáInternet, telefon i telewizja. Jak pokazują badania, w dobie kryzysu ludzie częściej korzystają z rozrywki dostępnej w domu - w telewizji i Internecie - dodał. UPC Polska jest dostawcą potrójnej usługi: telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do Internetu i usług telefonicznych. W zasięgu sieci telewizji kablowej UPC znajduje się niemal 2 mln gospodarstw domowych w dziesięciu największych aglomeracjach miejskich i wielu mniejszych miastach. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc., międzynarodowego operatora telewizji kablowej.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UPC Polska | wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »