Uważaj zanim klikniesz

Pod hasłem "Zanim klikniesz - poznaj swoje prawa" odbędzie się tegoroczny Dzień Konsumenta, przypadający 14 marca - podał w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Jak poinformował Urząd, Dzień Konsumenta będzie okazją do spotkania z przedstawicielami organizacji chroniących słabszych uczestników rynku. Inicjatywa jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie wirtualnymi zakupami, przy niskiej świadomości prawnej.

"Zawierając kilka, a nawet kilkanaście umów dziennie, nie zdajemy sobie często sprawy, że każdą z tych czynności reguluje prawo. O obowiązkach przedsiębiorców konsumenci przypominają sobie najczęściej w sytuacjach konfliktowych, gdy silniejsza strona kontraktu nie zamierza respektować ich praw" - napisano w komunikacie.

Reklama

Jak wynika z najnowszych badań UOKiK, 72 proc. Polaków jest przekonanych, że zaopatrując się w sieci mają takie same prawa jak w tradycyjnym sklepie. Tymczasem - jak podkreślił Urząd - kupując na odległość konsumenci mają możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyn.

Urząd radzi, żeby przed zaakceptowaniem internetowej transakcji upewnić się m.in., kto jest sprzedawcą i jak do niego dotrzeć. Ponadto powinno się przeanalizować informacje o produkcie oraz sprawdzić cenę i dodatkowe koszty (np. prowizji za wymianę waluty).

Spotkanie, które odbędzie się w piątek 14 marca w siedzibie Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie, będzie okazją do uzyskania przez konsumentów indywidualnych porad. Na ich pytania przez cały dzień będą odpowiadać m.in. Eksperci Federacji Konsumentów oraz Rzecznik Konsumentów.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | uważaj | KLIKNIJ
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »