W marcu pogorszenie nastrojów konsumenckich

W marcu Kantar Consumer Index, czyli wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł o 4,6 pkt. i wyniósł 29,3 pkt. Ocena sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadła o 3,8 pkt. - do poziomu minus 22,7 pkt.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc!

Jak poinformował Kantar w opublikowanym w czwartek raporcie, w porównaniu do lutego ocena obecnej, ogólnej sytuacji gospodarstwa domowego wzrosła o 2 pkt proc., natomiast wskaźnik oceny zmian sytuacji finansowej zwiększył się o 1 pkt proc. Współczynnik prognozowanej zmiany sytuacji finansowej gospodarstwa domowego spadł o 8 pkt proc.

Drugi ze składników Consumer Index - wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju w marcu wyniósł 36 pkt., w stosunku do lutego wartość wskaźnika zmalała o 5,5 pkt. Do spadku wartości wskaźnika percepcji sytuacji ekonomicznej przyczynił się spadek oceny zmian sytuacji ekonomicznej Polski o 3 pkt proc. oraz rocznej prognozy zmiany sytuacji ekonomicznej kraju o 15 pkt proc. O 1 pkt proc. wzrosła natomiast ocena obecnej sytuacji ekonomicznej Polski.

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Kantar Consumer Index, czyli wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki. 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: badanie nastrojów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »