W sprawie algorytmu przekazywania środków Funduszu Pracy samorządom województw i powiatów

Komitet przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez ministra pracy i polityki społecznej Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie algorytmu przekazywania środków Funduszu Pracy samorządom województw i powiatów.

Komitet przyjął i rekomendował Radzie Ministrów przedłożony przez ministra pracy i polityki społecznej Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie algorytmu przekazywania środków Funduszu Pracy samorządom województw i powiatów.

W rozporządzeniu określono:

- algorytm, szczegółowe zasady i terminy przekazywania przez prezesa Krajowego Urzędu Pracy samorządom województw i powiatów środków Funduszu Pracy na finansowanie realizowanych zadań,

- szczegółowe zasady i terminy sporządzania przez zarządy województw i powiatów sprawozdań z wykorzystania środków przekazanych z Funduszu Pracy.

Ustalanie wielkości środków Funduszu Pracy przekazywanych samorządom powiatowym na finansowanie grup zadań będzie dokonywane w określony sposób.

Na wydatki obligatoryjne fundusze nie będą limitowane, co oznacza, że wielkość środków FP, jaka powinna być przekazana przez prezesa KUP samorządom powiatów na finansowanie tych wydatków, powinna umożliwić ich pełne sfinansowanie. Chodzi o wydatki na zasiłki, zasiłki i świadczenia przedemerytalne.

Reklama

Na finansowanie programów na rzecz przeciwdziałania bezrobociu wielkość środków będzie ustalona według wzoru algorytmu określonego w rozporządzeniu. Dotyczy to wydatków na szkolenia, prace interwencyjne, roboty publiczne, pożyczki, programy specjalne itp. Preferowane będą powiaty o najwyższym poziomie i stopie bezrobocia. Założono też, że prezes KUP (za zgodą ministra pracy i polityki społecznej) może przeznaczyć na finansowanie tych zadań kwotę nie przekraczającą 20 proc. środków przewidzianych na ich finansowanie w planie Funduszu Pracy. Środki te będą mogły być przeznaczone na zwiększenie limitu:

- w celu sfinansowania zobowiązań, których termin płatności upłynął 31 grudnia 2000 r., jeżeli kwota tych zobowiązań jest wyższa od tej ustalonej na 2001 r. według wzoru algorytmu,

- dla powiatów, na terenie których przede wszystkim wzrosła stopa bezrobocia w stosunku do przyjętej w algorytmie, na realizację zadań określonych w kontraktach zawartych z samorządami powiatów.

Na finansowanie pozostałych zadań wielkość środków Funduszu Pracy dla samorządów powiatowych ustalana będzie według wzoru algorytmu określonego w rozporządzeniu. Chodzi o wydatki na opracowywanie i rozpowszechnianie informacji zawodowych, koszty wysyłki wezwań, zawiadomień i przekazywania bezrobotnym należnych świadczeń oraz koszty eksploatacji systemu informatycznego itp.

Wielkość środków Funduszu Pracy przekazywana samorządom województw ustalana będzie według wzoru algorytmu określonego w rozporządzeniu. Z uwagi na niską kwotę założoną w ustawie budżetowej na 2001 r. na finansowanie programów aktywnego przeciwdziałania bezrobociu, nie przewidziano przekazywania samorządom województw środków FP na współfinansowanie tych programów, co zakłada ustawa o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu. Wprowadzenie odpowiednich propozycji dotyczących przekazywania samorządom województw środków FP na współfinansowanie programów przeciwdziałania bezrobociu będzie możliwe dopiero w latach następnych, po zmianie rozporządzenia.

Zgodnie z projektem rozporządzenia, prezes KUP powinien przekazywać w ciągu roku samorządom powiatów i województw (na wyodrębnione rachunki bankowe) zaliczki środków FP do wysokości kwot wynikających z algorytmu.

W przypadku porozumienia (między starostami powiatów lub między starostą powiatu a prezydentem miasta na prawach powiatu) dotyczącego obsługi powiatu bądź miasta na prawach powiatu, środki FP są przekazywane jednostce samorządu terytorialnego, realizującej na danym obszarze zadania wynikające z zawartego porozumienia.

Zaproponowano, aby rozporządzenie weszło w życie po 7 dniach od dnia ogłoszenia.

Przy opracowywaniu propozycji rozwiązań zawartych w projekcie rozporządzenia wzięto pod uwagę m.in. wielkości środków przewidzianych w ustawie budżetowej na 2001 r. na finansowanie aktywnych form przeciwdziałania bezrobociu.

Przyjęcie projektu rozporządzenia nie spowoduje żadnych skutków finansowych dla budżetu państwa i Funduszu Pracy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: finansowanie | wielkość | wydatki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »