W trosce o pacjentów?

Podczas zwołanej w Warszawie konferencji prasowej Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych Infarma ogłosił propozycje zmian prawa farmaceutycznego, które miałyby zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów.

Podczas zwołanej w Warszawie konferencji prasowej Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych Infarma ogłosił propozycje zmian prawa farmaceutycznego, które miałyby zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów.

Działania niepożądane leków i wady powstałe w procesie wytwarzania (na przykład niewłaściwy składnik czy zła dawka) zagrażają zdrowiu i życiu pacjentów, a uregulowania prawne nie spełniają dobrze swojej roli - mówili uczestnicy konferencji. Brak jest jasno określonych praw, obowiązków oraz procedur postępowania, dotyczących zarówno firm, jak i organów administracji publicznej. "Szybka ścieżka reagowania" pozwoliłaby zwalczać zagrożenia we wczesnej fazie i przy minimalnych szkodach.

Dzięki modyfikacjom można byłoby m.in. dokładnie ustalić, co to jest "sfałszowany produkt leczniczy", kto i w jaki sposób zawiadamia o ewentualnych zagrożeniach związanych z produktem medycznym i w jaki sposób przetwarzać dane pacjentów, by ich ostrzec w przypadku zagrożenia, a także jak informować, nie narażając się na zarzut nieuczciwej reklamy.
Firmy farmaceutyczne musiałyby niezwłocznie informować Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych o niepożądanych działaniach leków, a także proponować tymczasowe środki bezpieczeństwa oraz wzory komunikatów informacyjnych.

Reklama

Lepiej nie czekać ze zmianami na kolejną aferę corhydronową - przestrzegali uczestnicy konferencji.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bezpieczeństwo | firmy farmaceutyczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »