Wakacje. Polacy chcą porządku i czystych pokoi
Brudne łazienki i toalety, obecność insektów i nieświeża pościel to czynniki, które dyskredytują obiekty wypoczynkowe. Aż 60 proc. Polaków przyznaje, że to brak porządku i brud w pokojach najmocniej wpływa na negatywną ocenę obiektów, w których wynajmują noclegi podczas wyjazdów wakacyjnych.
Lista czynników dotyczących funkcjonowania obiektów wypoczynkowych, które zniechęcają Polaków do ponownego rezerwowania pobytu i wpływają na ich negatywną ocenę, jest długa, choć to właśnie brak czystości wskazało najwięcej ankietowanych. Tak wynika z badania "Czystość w obiektach wypoczynkowych" przeprowadzonego przez SW Research.
Z badania zrealizowanego dla Clinex wynika, że Polacy, planując urlop, najczęściej decydują się na noclegi w obiektach takich, jak hotele, pensjonaty i ośrodki wypoczynkowe (38 proc.). Mniej popularne są kwatery prywatne/apartamenty (31 proc.), a domek letniskowy wynajmuje najchętniej 16 proc. respondentów.
Polacy chcą wypoczywać w czystych miejscach. W oczach połowy z nas obiekt wypoczynkowy pod kątem czystości dyskredytują brudne łazienki i toalety, a także obecność insektów oraz nieświeża pościel i ręczniki. Te czynniki sprawiają, że hotel, czy pensjonat już nigdy nie będzie wybrany przez respondentów jako miejsce wypoczynku.
Choć czasy największych sanitarnych obostrzeń związanych z pandemią mamy już za sobą, to wielu Polaków zmieniło być może na zawsze postrzeganie higieny i związanego z nią bezpieczeństwa. Tylko niecałe 17 proc. ankietowanych przyznaje, że nie zwraca uwagi na to, czy obiekt jest dezynfekowany. Dla 43 proc. badanych ważne jest to, czy obiekt jest regularnie dezynfekowany, a dla 40 proc. istotna jest obecność płynu do dezynfekcji.
Nie tylko czystość, ale i ekologia - 64 proc. ankietowanych zwraca uwagę na działania proekologiczne prowadzone przez osoby zarządzające obiektami wypoczynkowymi. Ponad połowa z nich podkreśliła, że stosowanie w obiekcie ekologicznych środków utrzymania czystości i prowadzenie innych działań wspierających środowisko naturalne, pozytywnie wpływa na ocenę obiektu. Coraz częściej spotykamy się z komunikatami dotyczącymi zielonej polityki - hotele informują o stosowaniu ekologicznych materiałów, przypominają o zużyciu wody - zachęcając tym gości do aktywnego wspierania takich działań. W wynikach badania widać już tego efekty.
***