Reklama

Walka z dezinformacją to jedno z wyzwań stojących przed mediami - Zagórski

- Szybkość dostarczania informacji, personalizacja, ale też walka z dezinformacją - to wyzwania stojące przed mediami - powiedział w środę minister cyfryzacji Marek Zagórski.

- W świecie mediów i nowych technologii głębokie zmiany zachodzą już częściej niż raz na kilka lat. Świat się zmienia, jeśli chodzi o wymiar mediów, co kilka miesięcy, a nawet tygodni - powiedział Zagórski na otwarciu konferencji "Media Przyszłości", organizowanej przez PAP.

Zagórski dodał, że tym, co wyróżnia media jest treść informacji, która zawiera wartość intelektualną, będącą wyróżnikiem mediów dbających o jakość. Minister zauważył, że rosnący udział technologii, jak sztuczna inteligencja w obróbce informacji, a nawet ich generowaniu, zakłada nadal udział pierwiastka intelektualnego. - Przyszłość mediów to ludzie, a potem dopiero ludzie wspomagani nowoczesnymi technologiami - powiedział.

Reklama

Zagórski stwierdził, że zmiany w mediach są wymuszane nie tylko przez otaczający je świat, ale też przez zmieniających się odbiorców. Rośnie odsetek ludzi korzystających ze smartfonów, jako jedynego źródła informacji - dodał. - Zmienia się system telekomunikacyjny, zmienia się również sposób czerpania informacji - powiedział minister.

Minister stwierdził, że trudno przewidzieć, jak będzie dokładnie wyglądał świat mediów w przyszłości, ale można zauważyć pewne trendy. "Szybkość dostarczania informacji, personalizacja, ale też walka z dezinformacją" - to wyzwania stojące przed mediami".

Zagórski zauważył, że zmiany te powinny pociągać za sobą dostosowanie przepisów i tworzenie nowych regulacji, także tych związanych z prawami autorskimi. - Dobre prawo to jeden z warunków tego, aby media mogły dobrze funkcjonować - dodał.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »