"Więcej kanałów tv, szybszy internet?" Klienci UPC płacili za niechciane usługi
Prezes UOKiK postawił UPC Polska zarzuty dotyczące narzucania klientom nowych, niezamawianych produktów i wyższej ceny bez ich zgody - przekazał w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu - zaznaczono.
Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, UPC Polska w ramach programu "Więcej korzyści dla Ciebie" w okresie od 1 lutego 2019 r. do 1 kwietnia ub.r. podwyższała abonament klientom mającym umowy na czas nieoznaczony. Według UOKiK konsumenci otrzymywali od spółki wiadomości, z których dowiadywali się, że będą mieli dostęp do większej liczby kanałów, w tym programów premium, lub szybszy internet. "Wiązało się to z wprowadzeniem dodatkowej opłaty od 4 do 8 zł w zależności od posiadanego pakietu" - zauważono.
W ocenie prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego, cytowanego w komunikacie, program "Więcej korzyści dla Ciebie" zakładał świadczenie usług o innych parametrach niż te, które zamówili konsumenci. Jak stwierdził, były to nowe produkty, a przedsiębiorca nie uzyskał zgody ani wyraźnego oświadczenia woli klientów w zakresie ich uruchomienia i naliczania dodatkowych opłat.