Reklama

Władze Krakowa zaprezentowały strategię rozwoju turystyki

Gmach z widokiem na Zamek Królewski na Wawelu i Kazimierz w zamierzeniu projektantów ma stać się nową "ikoną architektoniczną" Krakowa.

Atrakcjami turystycznymi, wydarzeniami kulturalnymi, sportowymi, miejscami pielgrzymkowymi chce przyciągać turystów Kraków w najbliższych latach. Po otwarciu Centrum Kongresowego miasto ma się stać ważnym punktem na mapie wydarzeń kongresowych.

- Kraków jest najważniejszą polską destynacją turystyczną i ważną europejską. Naszym celem jest wzmacnianie jego pozycji i wizerunku oraz zwiększanie liczby turystów go odwiedzających - oceniła we wtorek zastępca prezydenta miasta ds. kultury i promocji miasta Magdalena Sroka, podczas konferencji inaugurującej letni sezon turystyczny w mieście.

Reklama

Według niej, w zeszłym roku Kraków odwiedziło ponad 8 mln turystów, z czego około 3 mln stanowili goście zagraniczni.

- Chcemy, aby liczba turystów zagranicznych wzrastała, będziemy też dążyć do tego, aby goście wydłużali swoje pobyty w Krakowie, które trwają średnio 3-4 dni - zapowiedziała Sroka.

Przypomniała, że w ciągu ostatniego roku miasto wzbogaciło się o wyjątkowe atrakcje turystyczne, takie jak muzeum w dawnej fabryce Oskara Schindlera na Zabłociu, muzeum w podziemiach Rynku Głównego oraz zmodernizowaną Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach. Pierwsze dwie placówki odwiedza co miesiąc ponad 30 tysięcy zwiedzających.

- Podziemia Rynku Głównego są absolutnym hitem na skalę polską. Zwyciężyły one w plebiscycie na wydarzenie dekady w Krakowie oraz w plebiscycie na Wydarzenie Historyczne Roku 2010 - dodała zastępca prezydenta.

Według niej, w ciągu tego roku miasto wzbogaci się o unikatowe Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, które zostanie uroczyście otwarte 19 maja. Trwają też prace związane z budową nowej siedziby Muzeum Armii Krajowej i stworzeniem w nim nowoczesnej, narracyjnej ekspozycji poświęconej Polskiemu Państwu Podziemnemu. W dawnym kinie Światowid w Nowej Hucie powstaje Muzeum PRL-u.

Kraków chce do swojej promocji wykorzystać - jak mówiła Sroka - nadchodzące ważne wydarzenia, takie jak prezydencja Polski w Unii Europejskiej, beatyfikacja papieża Jana Pawła II oraz mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2012.

W ramach polskiego przewodnictwa w UE w Krakowie odbędzie się około 60 oficjalnych imprez, których kulminacja przypadnie na październik. Zaplanowano m.in. Europejskie Forum Turystyki z udziałem ministrów odpowiedzialnych za tą dziedzinę ze wszystkich państw członkowskich. W wydarzeniach tych weźmie udział około 15 tysięcy oficjalnych gości.

Kraków ma ambicje wzmocnić swoją pozycję, jako ważnego centrum pielgrzymkowego związanego z takimi postaciami, jak papież Jan Paweł II i św. Faustyna.

- Szacujemy, że w tym roku liczba pielgrzymów wzrośnie z 1,5 mln do 3 mln. Chcielibyśmy, żeby co najmniej 1 mln z nich stało się także turystami - zaznaczyła Sroka.

Według niej Kraków, pomimo że nie jest miastem organizatorem EURO 2012, chce wykorzystać swoje atuty, jako centrum pobytowego dla drużyn uczestniczących w mistrzostwach. - O pobyt tu stara się kilka najważniejszych drużyn. Szacujemy, że razem z nimi przyjedzie do nas kilkadziesiąt tysięcy towarzyszących im kibiców - dodała zastępca prezydenta.

Według zamierzeń władz miasta, od 2015 roku, kiedy do użytku zostanie oddane budowane właśnie Centrum Kongresowe, Kraków stanie się ważnym punktem na europejskiej mapie wydarzeń kongresowych.

Będzie to pierwszy zbudowany z takim rozmachem obiekt w Polsce, który umożliwi organizowanie wielkich kongresów, koncertów, spektakli i wystaw. Gmach zlokalizowany przy rondzie Grunwaldzkim z widokiem na Zamek Królewski na Wawelu i Kazimierz w zamierzeniu projektantów ma stać się nową "ikoną architektoniczną" miasta.

Pobierz za darmo: program PIT 2010

Dowiedz się więcej na temat: strategia rozwoju | Kraków

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »