Właściciel Biedronki zawarł strategiczny sojusz z BP
Grupa Jeronimo Martins zawarła umowę o współpracy z firmą British Petroleum (BP) na terenie Portugalii. Dotyczy ona zniżek, jakie otrzymywać będą klienci przy zakupach w portugalskich supermarketach właściciela Biedronki oraz na stacjach paliwowego koncernu.
Na mocy porozumienia obie firmy wydały wspólną kartę lojalnościową "Poupa Mais", dzięki której jej użytkownicy będą mieć zniżki w supermarketach sieci Pingo Doce oraz na stacjach paliw BP.
Jak poinformowała dyrektor marketingu sieci Pingo Doce, Vanessa Silva, konsumenci, którzy dokonają w sklepie zakupów na kwotę wyższą niż 30 euro zgromadzą automatycznie na karcie 2 euro.
O wartość tą będzie im pomniejszona kwota zakupu paliwa w portugalskich punktach tankowania BP. Podobna zasada będzie obowiązywać również w drugą stronę.
Zgromadzone na karcie pieniądze nie będą miały limitu wartości, lecz ograniczenia czasowe. W ciągu 2 miesięcy konsument będzie zobowiązany do skorzystania z nagromadzonych środków, w przeciwnym razie straci do nich prawo.
"Na portugalskim rynku, na którym istnieje już kilka podobnych kart lojalnościowych, konkurencja staje się coraz większa, dlatego przygotowanie wspólnego produktu przez JM i BP było nieuniknione. Zaletą naszej karty jest możliwość bezpośredniego gromadzenia pieniędzy, zamiast punktów na kolejne zakupy" - dodała przedstawicielka detalisty.
Vanessa Silva ujawniła, że grupa Jeronimo Martins zamierza w niedługiej przyszłości opracować dla swoich klientów kolejne karty lojalnościowe we współpracy z innymi firmami. "Portugalskie gospodarstwa domowe przeżywają dziś trudności finansowe, dlatego oferta promocyjna na inne dobra konsumpcyjne jest atrakcyjnym pomysłem" - powiedziała. Na terenie Portugalii działa 360 sklepów Pingo Doce oraz ponad 320 stacji paliw BP.
_ _ _ _
Właściciel sieci Biedronka testuje i u nas wejście w biznes paliwowy. Jak podał portal dlahandlu.pl, po oddaniu do użytku pierwszej stacji wewnętrznej w centrum dystrybucyjnym w Wojniczu, Biedronka zamierza uruchamiać takie same obiekty w kolejnych regionalnych centrach dystrybucji.
Inwestycje w stacje wewnętrzne mogą być ważnym krokiem do uruchomienia w przyszłości sieci stacji paliw.
Niedawno ruszyła otwarta dla ogółu kierowców testowa stacja bezobsługowa przy sklepie w podwarszawskim Płochocinie.Analitycy rynku paliwowego oceniają, że grupa JM, wzorem E.Leclerca, Tesco czy Auchan, zacznie uruchamiać kolejne punkty sprzedaży paliw.
czib