Wykorzystanie e-maila przez polskich użytkowników

Mamy coraz więcej kont e-mailowych, otrzymujemy coraz więcej spamu, ale praktycznie nie wyobrażamy już sobie pracy bez poczty elektronicznej. Coraz chętniej subskrybujemy newslettery. To tylko część z wyników drugiego badania przeprowadzonego przez SARE na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów.

Mamy coraz więcej kont e-mailowych, otrzymujemy coraz więcej spamu, ale praktycznie nie wyobrażamy już sobie pracy bez poczty elektronicznej. Coraz chętniej subskrybujemy newslettery. To tylko część z wyników drugiego badania przeprowadzonego przez SARE na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów.

Mamy coraz więcej kont e-mailowych, otrzymujemy coraz więcej spamu, ale praktycznie nie wyobrażamy już sobie pracy bez poczty elektronicznej. Coraz chętniej subskrybujemy newslettery. To tylko część z wyników drugiego badania przeprowadzonego przez SARE na temat wykorzystania poczty elektronicznej przez polskich internautów.



Badania wykazały, że 67 % respondentów posiada więcej niż jedno konto pocztowe. Większość z nich otrzymuje od 4 do 10 maili dziennie. Internauci wysoko cenią sobie newslettery zarówno jako formę otrzymywania informacji branżowych, ale także bezpośrednio od firm. Aż 9 na 10 ankietowanych osób subskrybuje minimum jeden biuletyn elektroniczny. Średnio otrzymują oni od 3 do 5 newsletterów tygodniowo.

Reklama



Biorąc pod uwagę preferencje dotyczące formy i zawartości newslettera, ankietowani uznali, że najważniejsze jest, aby był on rzeczowy i czytelny. Preferowanym formatem jest HTML, a najbardziej pożądanymi informacjami są dane o nowościach w ofercie i promocjach. Zmiany w wynikach badania w porównaniu z rokiem ubiegłym wykazują m.in. nasilenie się zjawiska spamu. Internauci jednak coraz lepiej radzą sobie z tym problemem i nie powoduje ono ograniczenia w korzystaniu z poczty elektronicznej.



Respondenci wysoko ocenili opłacalność prowadzenia akcji e-mail marketingowych. Prawie 90% badanych uznało, że firmy osiągają dzięki nim wymierne korzyści. Działania te cieszą się coraz większym zaufaniem ze względu na ich skuteczność i niskie koszty, czego dowodem jest, deklarowane przez 43% ankietowanych, zwiększenie intensywności działań marketingowych związanych z pocztą elektroniczną.



Sondaże SARE wypełniają lukę w polskich badaniach internetu, które dotychczas nie obejmowały sektora e-mail marketingu. Wyniki analizy pomagają w tworzeniu standardów projektowania newsletterów i komunikowania się za ich pośrednictwem. Patronami medialnymi badania są: MediaRun, Brief, E-biznes oraz Radio PIN.



SARE to pierwsza polska firma specjalizująca się w e-mail marketingu. Dostarcza narzędzie umożliwiające samodzielne stworzenie mailingu, zarządzanie bazą adresową i obserwację wyników poszczególnych kampanii. System ten wykorzystywany jest m.in. do obsługi newsletterów, kampanii reklamowych i informacyjnych, konkursów, programów lojalnościowych, komunikacji wewnętrznej i relacji inwestorskich.



Z systemu SARE korzystają takie firmy jak: Media Markt, Platforma Obywatelska, Siemens, Premiumclub, Agros Nova, Jobs.pl, Bankier.pl, Grupa Hotelowa Orbis, Reporter, Masterlink, Interdeco Hachette Filipacchi, Easy Forex, Saturn, IQ Marketing i Netsprint.



http://www.sare.pl


e-biznes.pl
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | e-mail
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »