Wzrost Barometru Carrefour

Barometr Carrefour - wskaźnik koniunktury konsumenckiej wyniósł w marcu minus 19,7 punktów i wzrósł w porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca o 2,2 punkty. Utrzymywanie się jego wartości poniżej zera oznacza niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej - wynika z badania przeprowadzonego przez IBnGR.

 Barometr Carrefour - wskaźnik koniunktury konsumenckiej wyniósł w marcu minus 19,7 punktów i wzrósł w porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca o 2,2 punkty. Utrzymywanie się jego wartości poniżej zera oznacza niekorzystny stan koniunktury konsumenckiej - wynika z badania przeprowadzonego przez IBnGR.

"Na zmianę wartości barometru w marcu pozytywnie wpłynęły: nominalny wzrost wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, wzrost skłonności konsumentów do zakupów, wzrost bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, realny wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej, wzrost liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw oraz spadek inflacji" - napisano w komentarzu do badania.

"Wzrost wartości barometru łagodzony był przez: spadek ogólnego klimatu koniunktury w handlu oraz nominalny spadek przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego brutto w sektorze przedsiębiorstw" - dodano.

Reklama

IBnGR podaje również, że wyraźnie ujemna wartość barometru koniunktury konsumenckiej stanowi potwierdzenie obserwowanych na rynku tendencji i świadczy o złym stanie koniunktury.

"Obniżająca się przez cały 2012 rok dynamika spożycia indywidualnego, czyli konsumpcji, była skutkiem spowolnienia wzrostu gospodarczego, wynikającej z niego złej sytuacji na rynku pracy oraz niekorzystnych oczekiwań i prognoz makroekonomicznych" - komentują autorzy badania.

Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej to projekt opracowywany na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar koniunktury w sektorze handlowym w Polsce. Jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100. Wartości poniżej zera wskazują niekorzystną koniunkturę konsumencką, powyżej - korzystną.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: badania | wskaźnik | wzrosty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »