Zapomnij o Starbucks Coffee
Starbucks Corp., amerykańska firma mająca największą na świecie sieć kawiarni, zmieniła logo.
Zniknął z niego napis "Starbucks Coffee", co oznacza wyjście poza asortyment kawowy. Biało-zielona syrena z dwoma ogonami pozostała...
Część ekspertów z branży skrytykowała odcięcie się od kawy na 40-lecie istnienie przedsiębiorstwa. Starbucks planuje teraz poszerzenie gamy produktów o lody, piwo i wino (na razie w kawiarniach w USA).
Nowe logo będzie wprowadzane stopniowo - w marcu na serwetkach, a dopiero potem na kubkach.
Spółka z Seattle w trzech kwartałach 2010 r. podwoiła zarobek osiągnięty w analogicznym okresie 2009 r. Starbucks jest notowany na New York Stock Exchange od 1992 r. i od tego czasu słowa "Starbucks Coffee" zawsze były w logo. Akcje w 2009 r. podrożały o 39 procent.
Starbucks działa w 54 krajach. Ma ponad 16 tys. kawiarni, zatrudnia ok. 130 tys. ludzi. W kwietniu 2009 roku Starbucks pojawił się w Polsce i działa w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie.
Krzysztof Mrówka