Zdecydowany spadek sprzedaży nawigacji GPS

Jak informuje "Rzeczpospolita", zdecydowanie spadła sprzedaż urządzeń GPS. Polacy wolą w samochodach używać telefonów komórkowych.

Nawigacje samochodowe to kolejny segment rynku po komputerach PC, aparatach fotograficznych i kamerach, który przegrał rywalizację ze smartfonami. Część analityków uważa, że za parę lat urządzenia, które zastąpiły papierowe mapy, same zostaną zdetronizowane. Kierowcy coraz częściej do nawigacji wykorzystują bowiem telefony z modułem GPS.

"Smartfony jako urządzenia multifunkcyjne zastępują coraz więcej sprzętów. Dzięki specjalnym aplikacjom czy oprogramowaniu, w ułamku sekundy telefon może stać się konsolą do gier, przenośnym komputerem lub nawigacją samochodową. Nic dziwnego, że - jak wynika z naszych obserwacji - zainteresowanie smartfonami wzrasta kosztem innych urządzeń" - mówi Joanna Bilińska, dyrektor w portalu Ceneo.pl.

Reklama

Z danych Ceneo przygotowanych dla "Rzeczpospolitej" wynika, że zainteresowanie nawigacjami samochodowymi wśród Polaków spadło w I kwartale 2014 r. o 9 proc.

"Jeszcze większą dynamikę spadku obserwujemy w ostatnich tygodniach. Sięga ona 13 proc." - dodaje Bilińska.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: nawigacje | 'Rzeczpospolita | urządzenia | "Rzeczpospolita | GPS | smartfony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »