Zdecydowany spadek sprzedaży nawigacji GPS
Jak informuje "Rzeczpospolita", zdecydowanie spadła sprzedaż urządzeń GPS. Polacy wolą w samochodach używać telefonów komórkowych.
Nawigacje samochodowe to kolejny segment rynku po komputerach PC, aparatach fotograficznych i kamerach, który przegrał rywalizację ze smartfonami. Część analityków uważa, że za parę lat urządzenia, które zastąpiły papierowe mapy, same zostaną zdetronizowane. Kierowcy coraz częściej do nawigacji wykorzystują bowiem telefony z modułem GPS.
"Smartfony jako urządzenia multifunkcyjne zastępują coraz więcej sprzętów. Dzięki specjalnym aplikacjom czy oprogramowaniu, w ułamku sekundy telefon może stać się konsolą do gier, przenośnym komputerem lub nawigacją samochodową. Nic dziwnego, że - jak wynika z naszych obserwacji - zainteresowanie smartfonami wzrasta kosztem innych urządzeń" - mówi Joanna Bilińska, dyrektor w portalu Ceneo.pl.
Z danych Ceneo przygotowanych dla "Rzeczpospolitej" wynika, że zainteresowanie nawigacjami samochodowymi wśród Polaków spadło w I kwartale 2014 r. o 9 proc.
"Jeszcze większą dynamikę spadku obserwujemy w ostatnich tygodniach. Sięga ona 13 proc." - dodaje Bilińska.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze