Zdobyć miejsce w sieci

Firmy posiadające portale internetowe rozpoczęły ostrą walkę o internautów, na czym dużo zarobią... inne media.

Firmy posiadające portale internetowe rozpoczęły ostrą walkę o internautów, na czym dużo zarobią... inne media.

Od początku roku w Polsce ruszyły już cztery nowe ogólnopolskie portale internetowe. W maju rozpoczną działalność dwa kolejne. W sumie internauci będą mieć do wyboru osiem "wrót do sieci" (Wirtualna Polska i Onet działają już od kilku lat). Żeby więc zaistnieć na tym rynku, trzeba dać o sobie znać, tym bardziej że, według ekspertów, miejsce jest dla trzech, może czterech portali.

Wypromowanie się jest bardzo kosztowne, ale inwestycje te się opłacają. "Od miesiąca trwa bardzo intensywna kampania reklamowa Interii.pl, portalu internetowego założonego przez ComArch i RMF FM. Tylko w marcu przeznaczyliśmy na ten cel 1,5 mln zł" - powiedział nam Paweł Przewięźlikowski, prezes zarządu Interii. "Ale oglądalność portalu wzrosła w tym czasie o ok. 90 proc. Obecnie Interia.pl notuje 800-900 tys. "wizyt" internautów dziennie. W najbliższym czasie zamierzamy kontynuować kampanię, choć przyznam, że nie oczekujemy już takich wzrostów oglądalności" - powiedział Paweł Przewięźlikowski.

Reklama

Z równie ostrą kampanią ruszyła niedawno Wirtualna Polska, która przedstawia głównie swój serwis biznesowy. Gdyńska firma nie chciała jednak podać ani sumy przeznaczonej na reklamę, ani jej wstępnych efektów.

Ma się czym pochwalić za to Onet.pl. Nie prowadziliśmy i nie zamierzamy prowadzić żadnej kontrkampanii. Nasze działania to normalna polityka promocyjna przewidziana w strategii - powiedział nam Marek Kapturkiewicz, dyrektor ds. promocji i PR. Optimusa Pascala (właściciela Onetu). Obejmowała ona reklamowanie się na plakatach i billboardach oraz umieszczanie znaku firmowego Onetu na płytach i w czasopismach. Efekt to prawie 100-proc. wzrost liczby odsłon portalu.

"W marcu liczba odsłon Onetu wyniosła 82 mln, wobec 37 mln w grudniu. Podobnie rzecz się ma z liczbą odwiedzin strony głównej (wzrost z 4,8 mln w grudniu do 10,3 mln w marcu). Mimo wszystko zamierzamy w najbliższym czasie zintensyfikować kampanię reklamową. Będzie ona kosztować od kilku do kilkunastu milionów złotych" - powiedział Marek Kapturkiewicz.

Okazuje się, że czasem dochodzi do dziwnych, lub nawet zabawnych sytuacji. "Przy okazji kampanii reklamowych Interii i Wirtualnej Polski liczba odwiedzin naszego portalu wzrosła trzykrotnie" - powiedział nam Arkadiusz Kuich, prezes zarządu Internetu Idea, właściciela portalu YoYo.pl. Ale jego firma już na poważnie zamierza włączyć się w reklamową walkę o internautów. "Szacujemy, że będzie ona nas kosztować od 500 tys. do 2 mln zł" - powiedział Arkadiusz Kuich. Spółka kończy planowanie strategii reklamowej. Najmniej na reklamę wydał portal Panoramy Firm, który promuje się głównie na plakatach i billboardach.

Do tej piątki doszedł w minioną środę portal Arena.pl Internetu Ventures, z kapitałem na inwestycje (w tym zapewne na reklamę) w wysokości 16 mln USD. W maju rusza Portal.pl TP Internet i Poland.com. Inne media mogą już liczyć zyski.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: miejscem | W Sieci | portal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »