Znana sieć stawia na nowy format sklepu w Polsce. Na razie dwa miasta
Niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych Aldi stawia na nowy format sklepu, który chce rozwijać na polskim rynku – Aldi Urban. Czym będzie się wyróżniał ten koncept? Firma zdradziła plany związane z jego rozwojem.
Aldi Urban to nowy format, który będzie rozwijany na polskim rynku przez dyskontową sieć - poinformowała firma z okazji 15-lecia obecności w Polsce.
Jak czytamy w branżowym serwisie wiadomoscihandlowe.pl, koncept ten polega na budowie dwukondygnacyjnego budynku. Na piętrze działać będzie sklep, a na parterze ulokowany zostanie parking dla klientów.
Taki pomysł ma pomóc Aldi w otwieraniu sklepów w miejscach dotychczas trudno dostępnych dla tradycyjnego formatu - a więc na niedużych działkach, w lokalizacjach, przy których nie ma przestrzeni na wygospodarowanie dużego parkingu dla klientów.
Prawdopodobnie jeszcze przed końcem 2023 r., sklepy Aldi Urban zostaną otwarte we Wrocławiu (przy ul. Strzegomskiej) oraz w Markach pod Warszawą (przy ul. Szpitalnej) - piszą wiadomoscihandlowe.pl. Sieć już od kilku miesięcy testuje nowy koncept w Polsce - pierwszy sklep Aldi Urban już działa i znajduje się, podobnie jak jeden z planowanych podobnych sklepów, we Wrocławiu, przy ul. Szybowcowej.
Aldi nie rezygnuje jednocześnie z otwierania w Polsce dyskontów w swoim standardowym formacie. W ciągu najbliższych 15 lat niemiecka sieć chce uruchomić w naszym kraju ponad tysiąc nowych sklepów (obecnie ich liczba zbliża się do 300), a nowy dwukondygnacyjny format ma pomóc w tej ekspansji. W krótszej perspektywie, do 2028 r., Aldi - które jest obecne na polskim rynku od 2008 r. - zamierza zwiększyć liczbę sklepów w naszym kraju do 650.
Przychody sieci sklepów Aldi w Polsce w 2022 r. wyniosły 2,96 mld zł wobec 2,18 mld zł rok wcześniej. Strata netto spółki wyniosła 240,8 mln zł. W ubiegłym roku Aldi otworzyło w naszym kraju 50 nowych sklepów, a także uruchomiło centrum dystrybucyjne w Bydgoszczy.