Zwichrowane osie
Zebrani na brukselskim szczycie Rady Europejskiej szefowie państw i rządów nie mają wątpliwości, że poszerzająca się UE jest w tym momencie pojazdem z napędem na dwie zwichrowane osie, stworzone przez szóstkę największych państw.
Pojazd z napędem na dwie osie powinien pokonać każdą nierówność terenu. Warunkiem koniecznym wydaje się jedynie kręcenie się owych osi w tę samą stronę. Kinematyczną sprawność zdecydowanie zakłóca natomiast kręcenie się osi w przeciwne strony, zwłaszcza, gdy są one zwichrowane...
Zebrani na brukselskim szczycie Rady Europejskiej szefowie państw i rządów nie mają wątpliwości, że poszerzająca się UE jest w tym momencie właśnie pojazdem z napędem na dwie zwichrowane osie, stworzone przez szóstkę największych państw. Tę mocniejszą wyznaczają Paryż, Berlin i Rzym. Wygląda jednak na to, iż wspólnie z Hiszpanami znaleźliśmy trzeciego partnera do obrony Nicei i ukształtował się alternatywny układ Madryt - Londyn - Warszawa. Do 1 listopada 2009 r. zjednoczony kontynent poruszał się będzie drogą wytyczoną zgodnie, ale co potem? Bez względu na to, ile mniejszych państw ostatecznie podczepi się do której osi, pojazd będzie targany wstrząsami i turbulencjami.
Prezydencja włoska zapowiedziała, że na czarną godzinę ma przygotowaną jakąś kompromisową propozycję. Zdecydowanie bardziej prawdopodobna wydaje się jednak wersja, iż VIII Konferencja Międzyrządowa w ten weekend się nie zakończy i problem Konstytucji UE przejmie 1 stycznia Irlandia.