Żywność wkrótce będziemy odbierać w Paczkomatach. Integer ujawnia plany
Jeszcze w tym roku Grupa Integer.pl uruchomi projekt instalowania urządzeń do przechowywania żywności, w który będzie zaangażowany partner technologiczny i detaliczny oraz duży gracz z branży e-commerce. Grupa prowadzi w tym zakresie negocjacje z trzema partnerami detalicznymi i wybierze tego, który zaproponuje najlepsze warunki - dowiedział się serwis portalspozywczy.pl.
- Punkty odbioru będą w naszych Paczkomatach, które zostaną rozbudowane o dodatkowe moduły umożliwiające przechowywanie żywności w różnych warunkach - od produktów chłodzonych po mrożone. Wszystko będzie zabezpieczone, tak aby zachować ciągłość i bezpieczeństwo łańcucha dostaw. W przypadku żywności ważne są nie tylko czas i wygoda odbioru, ale przede wszystkim bezpieczeństwo - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.
Szef grupy zauważa, że duże sieci handlowe na rozwiniętych rynkach notują wzrosty sprzedaży wyłącznie w kanałach online. Podaje przykład Carrefoura, który znalazł swoją drogę dzięki budowie sieci typu click&collect przy sklepach we Francji, w których klienci w 2-godzinnych przedziałach czasowych odbierają zamówione zakupy. W momencie, w którym klient spóźnia się pół godziny, zakupy są wyrzucane, a ponieważ były opłacone z góry, sklep nie ponosi straty.
- My idziemy o krok dalej i udostępnimy odbiór w urządzeniu, które jest czynne 24 godziny na dobę, 7 dni tygodniu. Rozwiązanie, które zaproponujemy, nie funkcjonuje nigdzie na świecie, a umożliwi klientom masowe korzystanie z wygodnej opcji odbioru zakupów - mówi Brzoska.
Jak dodaje, Grupa Integer.pl jak dotąd wyprodukowała 5,5 tys. Paczkomatów, a za kilka lat ma ich być 12-16 tys. "W pewnej perspektywie czasowej" będzie można zainstalować w nich urządzenia do przechowywania żywności.
- Udostępnimy w ten sposób potencjalnie najbardziej gęstą, fizyczną sieć, za pomocą której można odebrać nieograniczoną liczbę produktów spożywczych z oferty online. To jest prawdziwa odpowiedź na oczekiwania rynku. Jest to opcja, która dopiero startuje, ale będzie ona tańsza, wygodniejsza i szybsza niż dotąd proponowana formuła click&collect, czy dostawa do domu - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Grupy Integer.pl.
Jak dowiedział się serwis portalspozywczy.pl, jedną z sieci, do których trafiła oferta firmy Integer jest sieć Carrefour Polska.
- Otrzymaliśmy propozycję współpracy i ją obecnie analizujemy - potwierdził już kilka tygodni temu serwisowi portalspozywczy.pl Guillaume de Colonges, prezes zarządu Carrefour Polska.
Dodał jednocześnie, że Carrefour jeszcze nie podjął decyzji i rozważa różne scenariusze. - We Francji mamy własne rozwiązania e-commerce, które świetnie się sprawdziły. Przed podjęciem ostatecznej decyzji (o współpracy z Grupą Integer.pl - red.) musimy dokonać analizy, czy tego typu projekt będzie dla nas opłacalny, czy może lepiej zdecydować się na własny sklep internetowy bazujący na naszych francuskich doświadczeniach - powiedział Guillaume de Colonges.
Więcej informacji w miesięczniku "Rynek Spożywczy"