Young Users by Vox i HiFi - Produktami Roku 2012

Kolekcje Young Users by Vox oraz HiFi otrzymały tytuł i nagrody Produkt Roku 2012. Firma Meble Vox została wyróżniona za swoje produkty tym tytułem już po raz dziewiąty. Organizatorem konkursu Produkt Roku jest magazyn Meble Plus. W tym roku odbyła się dziesiąta, jubileuszowa edycja.

Jury konkursu złożone z architektów i designerów oraz przedstawicieli branży przyznało tytuły "Meble Plus - Produkt 2012" oraz wyróżnienia w 14 kategoriach meblom, które wyróżniają się designem, funkcjonalnością i wysoką jakością.

Obie kolekcje Young Users by Vox i HiFi zostały wprowadzone na rynek w połowie 2011 roku. Po międzynarodowej premierze w kwietniu na Salone Internazionale del Mobile Young Users by Vox brała udział w wielu międzynarodowych wystawach i otrzymała kilka nagród: Top Design Award 2011 na Arena Design (Międzynarodowe Targi Poznańskie), była finalistą konkursu "Dobry Wzór" organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i prezentowana na wystawie. Brała udział w kilku innych wystawach: "Young Creative Poland: in Production" Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie, "Wartość dodana" w Instytucie Polskim w Wilnie, "W dobrej formie" w Urzędzie Patentowym w Warszawie, "Designed in Poland" w Barcelonie.

Reklama

Kolekcja Young Users by Vox - powstała w procesie co-creation czyli współtworzenia z użytkownikami. W multidyscyplinarnym zespole projektowym uczestniczyli: projektanci, brand managerowie, technologowie, psychologowie, specjaliści ds. komunikacji, sprzedawcy. W projektowaniu wykorzystano badania psychologiczne, etnograficzne oraz badania potrzeb dzieci, nastolatków i rodziców. W ten sposób powstał koncept aranżacji wnętrza, który podąża za wiekiem, modą, uwzględnia płeć i zainteresowania oraz zmieniający się styl życia. Kolekcja daje możliwości indywidualizowania, autokreacji przez nieograniczone możliwości tworzenia własnych zestawów mebli z elementów - brył, a system metalowych nakładek (np. tarcza do gry w darta, tablica do pisania, nauki alfabetu) i akcesoriów na fronty mebli (np.: wieszaki, magnesy) to miejsce na prezentację własnego stylu i zainteresowań.

Najważniejsze cechy kolekcji: rozwija kreatywność, bawi, uczy (nakładki, akcesoria), respektuje prawo do prywatności i bezpieczeństwa (schowki, nakładka na front "No strangers allowed"), rośnie razem z użytkownikiem podążając za zmianami w jego życiu (dokupujemy dowolną ilość modułów), mobilność (elementy rozsuwane, na kółkach np.: biurko, łóżko z innowacyjnym, składanym do pozycji siedzącej i półleżącej materacem, zapasowym dolnym łóżkiem dla gości), kolorystyka mebli - czerń i biel to najbardziej akceptowana przez młodych ludzi, w połączeniu z geometrycznymi kształtami brył tworzy nowoczesną, minimalistyczną przestrzeń. Ostateczny kształt kolekcji Young Users by Vox nadała projektantka Marta Krupińska. Kolekcja Young Users by Vox to propozycja aranżacji wnętrza dla dzieci, nastolatków i salonu dla ludzi młodych duchem lubiącym zmiany.

Kolekcja HiFi w nowoczesny sposób wykorzystuje język architektury w wyposażeniu wnętrz. Modernistyczne, proste kształty bez zdobień, układ brył oparty na pionowych i poziomych liniach nawiązują do ikon architektury z połowy XX wieku. Hasła odnoszące się do architektury "Less is more" (Mniej znaczy więcej) Miesa van der Rohe czy "Form follows function" (Forma podąża za funkcją) Louisa Sullivana, mają swoje głębokie uzasadnienie w tej kolekcji mebli. Minimalizm, geometryzacja kształtów, zaskakujące formy dotąd tradycyjnie wyglądających brył mebli, to jej cechy charakterystyczne. Projektantką kolekcji HiFi jest Marta Krupińska.

Bryły oparte są na geometrycznej formie prostopadłościanu, ale łączą w sobie kilka elementów poziomych lub pionowych, co tworzy złudzenie zatarcia granic między poszczególnymi meblami. Dodatkowo liniowy układ podkreśla kolorystyka - fronty mebli to połączenie trzech uzupełniających się, naturalnych kolorów: beżowego, taupe i ciemnego brązu. Modułowość kolekcji i swoboda w wyborze elementów do aranżacji, powoduje, że wnętrza stają się bardziej przestronne nie tracąc na swojej funkcjonalności. Meble posiadają dotykowy system otwierania. Dostępne w HiFi meble pozwalają na wyposażenie pokoju dziennego oraz biura.

Sprawdź: PROGRAM PIT 2011

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 2012 | produkty | meble
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »