Polska spółka e-commerce przejmuje niemieckiego konkurenta. Firma z Krakowa wchodzi na kolejny rynek w Europie

Polska firma Strix - specjaliści od budowy sklepów online - buduje europejską grupę. Po wejściu do krajów Beneluxu, przyszła kolej na przejęcie niemieckiej Webweit - od dziś Strix DE.

  •  Strix powstał 14 lat temu w Krakowie
  • Polska firma przejęła niemiecką Webweit i dała jej swoją nazwę
  • Wartość zakupów e-commerce w Niemczech to 111 mld euro rocznie
  • W Polsce co roku klienci kupują w internecie towary za ok. 80 mld euro
  • Wcześniej Strix wszedł na rynki krajów Beneluxu

Założony w Krakowie Strix specjalizuje się w budowie i obsłudze sklepów internetowych dla dużych i średnich podmiotów. Ten sam profil ma Webweit z Frankfurtu nad Menem, która od ponad 10 lat działa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Przejęta firma zmieni nazwę na Strix DE. Wśród aktywnych klientów grupy w Niemczech są takie marki jak Brita, Douglas czy König. Wcześniej Strix przejął firmę z Holandii, która obsługuje kraje Beneluxu.

Reklama

- Niemcy to rynek o dużym potencjale biznesowym, ale ciężko się tam dostać podmiotom z zagranicy. Dopiero zainwestowanie w miejscową firmę otwiera pełnię możliwości. Wartość zakupów e-commerce w Niemczech w 2022 roku wyniosła 111 mld euro czyli o ponad 30 mld więcej niż w Polsce. Polska marka Strix dysponuje największym zespołem w całej grupie, a to w naturalny sposób daje nam możliwość nadawania kierunku jej rozwoju, choć dbamy o to, by każdy podmiot w jej obrębie mógł realizować wspólną strategię tak, jak odpowiada to lokalnemu kontekstowi - mówi Interii Biznes Borys Skraba, założyciel i dyrektor zarządzający Strix Group.

Wcześniej Holandia, teraz Niemcy

- Dołączenie do polskiej grupy to strategiczny krok, który da nam efekt synergii - możemy połączyć nasze zasoby, wiedzę, rozwiązania i talenty, aby oferować usługi, które będą miały większy wpływ na rynek. Wzmocnimy naszą konkurencyjność i zdolność do realizacji ambitnych celów. Polska ma dynamicznie rozwijającą się branże technologiczną, świetnych specjalistów i innowacyjne rozwiązania, a sam Strix - większy zespół i doświadczenie w implementacji zróżnicowanych rozwiązań e-commerce. Możemy więc czerpać z wiedzy i umiejętności polskich kolegów - komentuje Marten Lehmann, członek zarządu Strix Group.

Wcześniej Strix przejął firmę z Holandii, która obsługuje kraje Beneluxu. Polska spółka realizuje też projekty we wschodniej Europie m.in. w Czechach i w Grecji. Powstała 14 lat temu w Krakowie i zatrudnia ponad 130 osób. W Polsce odpowiadała za wdrożenia e-sklepów takich marek jak Castorama, Decathlon, Dr.Max, Modivo, Tous, Sportano czy Lancerto, a w Holandii - Skins Cosmetics, WAHTS, Marie-Stella-Maris, Oneway Bike czy prestiżowe Rijksmuseum (Muzeum Państwowe).

Wojciech Szeląg

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »