Randka z pracodawcą

Profesjonalne portale społecznościowe są dla budowania biznesowej sieci kontaktów tym, czym portale randkowe dla relacji osobistych.

- Poprzez profesjonalne portale społecznościowe nie tylko szukasz odpowiedniego pracodawcy, ale także przekazujesz mu informacje, co możesz dać mu z w zamian - mówi Melissa Kong, redaktor portalu studenckiego z USA.

- Portale randkowe umożliwiają ich członkom tworzenie wizerunku, na podstawie którego inni ocenią, czy pasują do danej osoby. Używając profilu np. w LinkedIn do opisu siebie, mówisz też o swoich zainteresowaniach, choć tym razem zawodowych, i szukasz pracodawcy, który będzie ci odpowiadał - dodaje Melissa.

Jednak profesjonalne portale społecznościowe to coś więcej niż szukanie pracodawców. Dają one możliwość znalezienia wspólnego gruntu do budowania znaczących relacji biznesowych. Nigdy nie wiesz, kiedy mogą ci się przydać!

Reklama

Właściwie uzupełnij profil

Aby w pełni wykorzystać swój potencjał, uzupełnij profil najlepiej jak potrafisz. Wybrakowany profil sprawia, że wyglądasz na leniwego, a przecież nie chcesz, żeby to słowo było kojarzone z twoim nazwiskiem.

Poświęć temu trochę czasu, nie powinno ci to zająć więcej niż godzinę - mało w porównaniu do korzyści, które możesz dzięki temu osiągnąć! Przemyśl dobrze, co chcesz napisać, aby nie sprawiło ci to więcej szkody niż korzyści. Przed opublikowaniem tekstu w internecie, poproś zaufaną osobę o komentarz.

Pokaż osobowość

Pamiętaj, że profil w profesjonalnym portalu społecznościowym to nie drugie CV. Nadaj mu osobisty charakter, pokazując swoją osobowość. Możesz to zrobić poprzez krótkie i ciekawe podsumowanie swojej osoby lub dodanie motta, które przyświeca ci w życiu zawodowym. Wyraź swoje pasje, napisz, co cię motywuje, jakie są twoje cele i marzenia związane z karierą. Nie udawaj kogoś innego. Wyeksponuj zalety, które na pewno masz w sobie.

Wyróżnij się

Jeżeli twoi rodzice wybrali dla ciebie popularne imię, żeby pasowało do twojego popularnego nazwiska, wtedy możesz zginąć w tłumie. W takiej sytuacji używaj także drugiego imienia lub inicjału, który odróżni się od reszty. Musisz być konsekwentny i stosować je na wizytówkach, w stopce mailowej etc.

Popracuj nad siecią kontaktów

Im szersza będzie twoja sieć kontaktów, tym więcej możliwości. Poszukaj ludzi, którzy mogą sprawić, że twoja kariera nabierze tempa i zaproś ich do kontaktów, a następnie dołącz do określonych grup tematycznych. Dzięki temu twoje wiadomości i komentarze będą trafiały do właściwych osób.

Bierz udział w dyskusjach

Jeśli założyłeś konto w profesjonalnym portalu, ale będziesz logować się raz w miesiącu, nawet stosując się do powyższych wskazówek, raczej nie odniesiesz wymiernych korzyści. Trzeba działać, a nie tylko czekać, aż propozycje same do nas spłyną szerokim strumieniem. Założenie profilu w profesjonalnym portalu społecznościowym nie zadziała, jeśli nie będziesz dzielić się swoją wiedzą i opiniami. Zamiast pisać o tym, jaki jesteś, pokaż to poprzez swoją aktywność!

Lindsay Hicks, AT

Kariera
Dowiedz się więcej na temat: praca | media społecznościowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »