PKN ORLEN rozwinie sieć detaliczną

2,5 mld wyniosą do końca 2005 roku planowane przez PKN ORLEN nakłady na działalność detaliczną (stacje paliwowe) - poinformował płocki koncern. Inwestycje w segment hurtowy mają wynieść 650 mln zł.

2,5 mld wyniosą do końca 2005 roku planowane przez PKN ORLEN nakłady na działalność detaliczną (stacje paliwowe) - poinformował płocki koncern. Inwestycje w segment hurtowy mają wynieść 650 mln zł.

Do końca bieżącego roku liczba stacji z nowym logo ORLENU wzrośnie do 236.860 obiektów zostanie częściowo dostosowanych do nowej wizualizacji. Z planowanych 2,5 mld zł nakładów na sieć detaliczną 2,15 mld zł pochłonie modernizacja i budowa nowych stacji. 100 mln zł zostanie wydane na zmianę logo. 250 mln zł na przejęcia konkurencyjnych stacji. Obecnie do płockiej firmy należą obiekty operujące pod trzema markami: Petrochemii Płock, CPN i ORLEN.

Nakłady na działalność hurtową mają być sporo niższe niż na detaliczną i zamkną się do 2005 r. kwotą 650 mln zł. Z tego 278 mln zł ma zostać przeznaczonych na rozbudowę baz magazynowych, a najkosztowniejsza (75 mln zł) będzie baza w Ostrowie Wielkopolskim.

Reklama

Poza tym firma chce zwiększyć liczbę klientów, korzystających z kart w programie lojalnościowym VITAY z obecnych 2,6 mln do 3 mln osób do końca bieżącego roku.

PKN ORLEN podał też szacunki sprzedaży w pierwszym półroczu tego roku. Zgodnie z nimi, zwiększyć ma się sprzedaż większości produktów firmy, w tym na stacjach własnych firmy o 10%. Zgodnie z szacunkami spółki, miesięcznie na jeden obiekt własny przypadało w I półroczu 2002 roku 166 tys. litrów, co oznacza 18--proc. wzrost w sosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Obecnie sprzedaż paliw z płockiego koncernu jest prowadzona na 1954 stacjach, z czego 1323 to obiekty własne, 631 zaś - patronackie. Łącznie daje to przeszło 40-proc. udział w rynku detalicznym. W firmie od kilkunastu miesięcy trwa konflikt ze stacjami patronackimi. Ich przedstawiciele skarżą się, że są gorzej traktowani niż stacje własne ORLENU. Chodzi przede wszystkim o wysokie koszty uczestnictwa tych stacji w programie lojalnościowym PKN ORLEN.

Zgodnie z założeniami w strategii handlu detalicznego, zmienione zostaną zasady funkcjonowania sieci patronackiej poprzez wprowadzenie nowych umów franchisingowych. Mają one doprowadzić do ujednolicenia oferty PKN ORLEN. Nowe umowy zostaną zaproponowane tylko niektórym stacjom, pozostałe otrzymają propozycje współpracy w ramach sieci stowarzyszonej, bez marki ORLEN. Zapowiedzi w sprawie nowych umów ze stacjami patronackimi były przez płocką spółkę podawane jeszcze za kadencji poprzedniego zarządu. Również obecne kierownictwo podtrzymuje chęć współpracy, jednak na razie nie wypracowano nowego jej modelu.

Płocki koncern podał, że sytuację firmy analizowała wczoraj grupa analityków. Otrzymali oni informacje dotyczące działalności operacyjnej koncernu. Ten z kolei, starając się dostosować do zasad ładu korporacyjnego, przekazał je w tym samym czasie wszystkim inwestorom.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: stacje | nakłady | koncern | logo | firmy | Orlen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »