GRUPAONET (GRO): Prognoza wskaźników finansowanych na 2006 rok - raport 25
Raport bieżący nr 25/2006
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Zarząd Spółki GRUPA ONET.PL S.A. ("Spółka"), na podstawie §5 ust. 1 pkt 25 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku o informacjach bieżących i okresowych, niniejszym przekazuje do publicznej wiadomości prognozę odnośnie oczekiwanego poziomu wybranych wskaźników finansowych grupy kapitałowej Spółki ("Grupa Onet") w 2006 roku.
Przy przygotowywaniu tej prognozy Zarząd Spółki przyjął iż rynek reklamy internetowej wzrośnie o 50% w 2006 roku w porównaniu do 2005 roku (na podstawie szacunków IAB Polska). Według szacunków IAB Polska wartość rynku reklamy internetowej w Polsce w 2005 roku wyniosła 140 mln zł (wydatki gotówkowe, bez uwzględnienia transakcji barterowych).
Bazując na tym założeniu, a także na podstawie realizacji założeń budżetu Spółki na 2006 rok, planów rozwoju Grupy Onet oraz na podstawie bieżących oczekiwań co do rozwoju sytuacji ekonomicznej w kraju do końca 2006 roku, Zarząd Spółki szacuje, że:
1) gotówkowe przychody ze sprzedaży wzrosną o 45-50% w porównaniu do 2005 roku, a
2) gotówkowa marża EBITDA* wyniesie 37-40%.
Przy sporządzaniu tej prognozy, nie wzięto pod uwagę wpływu przeprowadzenia spodziewanej transakcji przejęcia Spółki przez TVN S.A. ("TVN"), o której Zarząd TVN poinformował w raporcie bieżącym nr 12/2006.
Realizacja prognoz przedstawionych w niniejszym raporcie bieżącym będzie monitorowana przez Spółkę na bieżąco, a ocena możliwości realizacji prognozowanych wyników dokonywana będzie przede wszystkim w okresie przygotowywania i publikacji przez Spółkę kolejnych raportów okresowych. W tych okresach dokonywane będą również ewentualne korekty prognoz, jeśli ich dokonanie będzie konieczne.
* Wartość gotówkowego EBITDA to wynik finansowy netto skorygowany o amortyzację, odpisy z tytułu trwałej utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, pozostałe koszty i przychody operacyjne, koszty i przychody inwestycyjne i finansowe oraz podatek dochodowy, jak również koszty związane z wyceną Programu Motywacyjnego, dokonaną zgodnie z MSSF 2, oraz wynik na transakcjach polegających na wzajemnej wymianie świadczeń i rozliczanych w formie kompensaty wzajemnych rozrachunków (tzw. transakcjach barterowych); marża gotówkowa EBITDA odnoszona jest do przychodów gotówkowych, czyli przychodów po eliminacji przychodów z transakcji barterowych.
Jan Łukasz Wejchert - Prezes Zarządu